توسعه همکاری‌های آموزشی وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل‌ونقل ریلی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی از توسعه همکاری‌های آموزشی وزارتخانه های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه همکاری‌های آموزشی وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل‌ونقل ریلی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کمرئی در جلسه امضا تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سابقه همکاری‌های این دو وزارتخانه در موضوع آموزش‌های مهارتی، اجرای نظام جدید آموزش متوسطه، فصل دوم آیین‌نامه همکاری مؤسسات تولیدی و دستگاه‌های اجرایی را، نقطه آغاز این همکاری‌ها دانست و افزود: در حال حاضر ۸ رشته مرتبط با حمل‌ونقل ریلی مصوب و آماده اجرا وجود دارد که با انعقاد این تفاهم‌نامه، در صورت لزوم به بازنگری در عناوین و به‌روزرسانی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کمرئی همکاری‌های این دو وزارتخانه را در رشته حمل‌ونقل عمومی، در شاخه فنی و حرفه‌ای در ۷ استان کشور در قالب 11 هنرستان از اقدامات رو به توسعه دانست و اضافه کرد: در رشته‌های مرتبط با صنعت هوایی در شاخه کاردانش، با تأسیس هنرستان و تعریف رشته‌های دستیار فنی تعمیر و نگهداری، مهمانداری هواپیما و هوانوردی، دامنه همکاری‌ها گسترش‌یافته است و تأسیس هنرستان‌های مرتبط با حمل‌ونقل ریلی فرصت‌های جدیدی را پیش روی علاقه‌مندان آموزش‌های مهارتی خواهد گذاشت.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برخی استان‌های کشور درخواست تأسیس هنرستان وابسته در حمل‌ونقل ریلی را دارند که امضای این تفاهم‌نامه، زمینه را برای پاسخگویی به آن‌ها فراهم خواهد کرد.

شایان‌ذکر است؛ رشته خط و ابنیه راه‌آهن، مکانیکی واگن، مکانیکی لوکوموتیو، مکانیک قطار، مهمانداری قطار، لوکوموتیورانی و سیر و حرکت راه‌آهن، 8 رشته‌ای است که در حوزه حمل‌ونقل ریلی مجوز تأسیس دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار