حجت‌الاسلام راجی: امروز شاهد به ثمر رسیدن آرزوهای چهل ساله هستیم

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام راجی در نخستین گردهمایی اعضای دبیرخانه‌های دانش‌آموزی بیانیه گام دوم گفت که امروز شاهد به ثمرنشستن آرزوهای 40 ساله ملت ایران در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی هستیم.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام راجی: امروز شاهد به ثمر رسیدن آرزوهای چهل ساله هستیم

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام راجی در نخستین گردهمایی اعضای دبیرخانه‌های دانش‌آموزی بیانیه گام دوم با عنوان افق روشن، اظهار کرد: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم را بر اساس حجم تقسیم کنیم به چهار قسمت تقسیم می‌شود که یک‌چهارم اول، سرگذشت انقلاب است و مباحث بسیار مهمی را مقام معظم رهبری در رابطه در و حین انقلاب مطرح می‌فرمایند و کلیدواژه‌های خاصی را بیان می‌فرمایند که بسیاری از آنها را می‌توانیم بین دانش‌آموزان مسابقه بگذاریم و نمونه بخواهیم.

وی با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است» یا « بی‌شک فاصله‌ میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمان‌خواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد»، گفت: چه چیزهایی بوده است که 40 سال پیش آرزوی ما بوده که به آن برسیم و اکنون رسیدیم؛نمونه‌ها خیلی زیاد بوده است. ما در سال 60، 61 ناامن‌ترین کشور دنیا بودیم و امروز جزو امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: 40 سال پیش، آرزو داشتیم یک کشوری به ما سیم خاردار بفروشد اما الان موشک‌‌ می‌سازیم. یکروز آرزویمان بود که علم را به ثروت تبدیل کنیم و یک دانشمند داشته باشیم و جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا باشیم. مقالاتمان پر استناد باشد و اکنون جایگاه بالایی کسب کردیم.

وی به 7 دستاورد که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، اشاره کرد و افزود: این 7 دستاورد شامل «ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران»، «موتور پیشران کشور در عرصه‌ علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی»، «به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه‌ خدمت‌رسانی»، «ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم»، «سنگین کردن کفه‌ عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور»، «افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه» و «ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان» است.

حجت‌الاسلام راجی با اشاره به این جمله در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر «گفته شده‌ است که ایران از نظر ظرفیّتهای استفاده‌نشده‌ طبیعی و انسانی در رتبه‌ اوّل جهان است»، اضافه کرد: قسمت سوم بیانیه، چالش‌ها و ظرفیت‌هاست؛ ما 40 سال پیش چه چالش‌هایی داشتیم و الان چه چالش‌هایی داریم و چه ظرفیت‌هایی داریم که از آنها استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه قسمت چهارم بیانیه نیز 7 توصیه رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی‌ است، گفت: وقتی از گام دوم سخن به میان می‌آید، مخاطب می‌گوید در گام اول چه کردید و رهبر معظم انقلاب دستاوردها را بیان می‌کنند و بعد از ظرفیت‌هایی که استفاده نکردیم، بیان می‌کنند و در نهایت توصیه‌ها را مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام راجی درباره پاسخ به کسانی به نظام ایراد گرفته و دستاوردها را قبول ندارند، اظهار کرد: منطق در برابر این افراد فقط مقایسه است و اینکه کشور در مقایسه با جهان چه کرده است. مثلا در امید به زندگی جزو پایین‌ترین کشورهای جهان بودیم و اکنون جزو بالاترین کشورها هستیم.

وی با اشاره به خط فقر، افزود: اگر کسی با حقوقش حداقل نیازهایش برای زندگی را کسب کرد، باید خط فقر می‌رود و اگر نرسید، زیر خط فقر می‌رود و در این راستا در سبد نیاز زندگی 7 کالا شامل اجاره خانه، پول سوخت، پول آب، برق و گاز و تلفن، پول پوشاک، پول آموزش، پول بهداشت و پول خورد و خوراک است.

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه آمار را از بانک جهانی گرفتیم، ادامه داد: این آمار قبل از کروناست؛ در آمریکا 12 درصد مردم زیر خط فقر هستند، فرانسه 14.2 درصد، انگلیس 19 درصد، آلمان 15.7 درصد، کره جنوبی 16 درصد، ژاپن 18 درصد و در ایران در زمان شاه 46 درصد مردم زیر خط فقر بودند و تا 8 سال پیش ما 8.1 درصد شدیم. آخرین آمار برای سال 2016 است که فقر زیاد شده است و دلیل آن هم سه موج گرانی است. اما جمهوری اسلامی 35 سال فقر را کاهش داشت و 8 سال، فقر افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار