شیدا مشهور*

حاجی فیروز نوید بخش شادی

حاجی فیروز که همواره پیام‌آور امید، شادی و حال خوب بوده است حتی در این روزهای سخت نیز برای شادی مردمان تلاش می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
حاجی فیروز نوید بخش شادی

این سال با تمام سال‌های گذشته یک فرق اساسی دارد، به طوری که این چند روز باقی مانده برق شادی از آمدن سالی نو در چشمان همگان هم رنگ دیگر دارد. مردم این روزهای پایانی سال را به امید ریشه کن شدن این بیماری می‌گذرانند انقدر درگیر زود تمام شدن کارهای خانه تکانی هستند که گویی با تمام شدن روزهای باقی مانده این بیماری هم تمام می‌شود.

حال حاجی فیروز برخلاف سال‌های گذشته باز هم امسال آمده است. مردی که شاید بیماری کرونا نگذاشته آن‌طور که باید کار کند. حاجی فیروزی که شاید تمام سال منتظر روزهای پایانی این سال بوده است تا بتواند با این کار نه تنها دل مردم، بلکه با پول در آوردن از این هنر خود که یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان است دل فرزندان خود را هم مانند دیگران شاد کند و بتواند لباس هایی نو بر تن آن‌ها کند که این بار حتی رکود اقتصادی برای حاجی فیروز هم بوده است.

با توجه به شرایط این روزهای سخت کرونایی خوب است این پیام‌آوران شادی را حتی اگر طلب پول می‌کنند دوست بداریم و احترام و مهربانی را در حق آن‌ها رعایت کنیم برای آنکه آن‌ها گذشته تاریخی و فرهنگی‌ما هستند که در زمان سفر کرده و به دیدار دوباره ما آمده‌اند تا نوید فصلی‌نو و فرصت‌های بهتری را به ما بدهند.

حاجی‌فیروز به همه نهیب می‌زند که این قدر در گیر‌و‌دار مشکلات نباشند و در خود فرو نروند که عمر هم مانند فصل‌ها در گذر است، او با زبان طنز می‌گوید آن قدر در بند خود نباشید کمی به دنیا نگاه کنید و شکر خدا را به جای آورید و امید داشته باشید که همه چیز در حال تغییر و بهتر شدن است حتی با وجود بیماری کرونا.

خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار