عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

انبارلویی: دوام جمهوریت در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات است

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان رأی ثابت دارند/ هرکسی که توسط مردم انتخاب شد باید مورد احترام همه قرار گیرد

تهران (پانا) – معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد دوام جمهوریت، تضمین رفاه، توسعه اقتصادی و امنیت ملی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
انبارلویی: دوام جمهوریت در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات است

محمدکاظم انبارلویی درباره اینکه گفته می‌شود مشارکت حداقلی مردم در انتخابات به نفع اصولگرایان است واکنش نشان داد و به پانا گفت: «این‌گونه اظهارنظرها و اتهامات همواره از سوی جریان اصلاحات علیه جناح اصولگرا مطرح شده‌ است.»

وی ادامه داد: «جریان‌های سیاسی در یک رقابت آزاد و شرافتمدانه باید دیدگاه‌های خودشان را بیان و مردم نیز براساس برنامه‌ها و شعار کاندیداها، آرای خودشان را به صندوق‌ رأی بیاندازند و هرکسی که توسط مردم انتخاب شد باید مورد احترام همه قرار گیرد.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با طرح این ادعا که جریان اصلاحات از بدنه و پایگاه مردمی برخوردار نیست، گفت: «اصلاح‌طلبان که می‌دانند پایگاه اجتماعی آنان برای انتخابات آینده دچارش ریزش شده است وارد بازی‌هایی مانند برگزاری انتخابات آزاد، انتقاد از شورای نگهبان و اصولگراهراسی شده‌اند!»

انبارلویی تصریح کرد: «جریان اصلاحات در دو دهه اخیر اتهامات بی‌اساسی را علیه اردوگاه اصولگرایی نسبت داده‌ است و می‌گویند اصولگرایان خواهان مشارکت حداقلی یا عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستند. در حالی‌که دوام جمهوریت، تضمین رفاه، توسعه اقتصادی و امنیت ملی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.»

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: «اصلاح‌طلبان بدانند که با چنین اتهاماتی فقط خودشان را وارد یک بازی خطرناک می‌کنند. اصولگرایان رای ثابت خودشان را دارند. طبق نظرسنجی‌ها و براساس مطالعات جامعه‌شناسان سیاسی، تمایلی از رأی مردم به جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد.»

انبارلویی در این باره توضیح داد: «غیر از رأی ثابت در هر انتخاباتی و جریان رقابت‌ها بنابر کارآمدی یا ناکارآمدی مجلس یا دولت مستقر مردم تصمیم می‌گیرند که به کدام جناح رأی و آن جریان را حاکم کنند؛ به عبارتی هر دو جریان سیاسی از رأی ثایت برخوردارند.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با طرح پرسش‌هایی یادآور شد: «اصلاح‌طلبان بارها ادعا کرده‌اند که مشارکت حداقلی به نفع اصولگرایان و به ضرر آن‌ها تمام خواهد شد یا آرای خاکستری و خاموش ازآن جریان اصلاحات است؛ مگر بیشترین آمار مشارکت مردمی به انتخابات سال‌های 84 و 88 مربوط نمی‌شود؟! پس چرا اصلاح‌طلبان رأی نیاوردند؟ بنابراین سخنان، نظریه‌ها و اتهامات اصلاح‌طلبان درست و دقیق نیستند.»

وی در پایان تأکید کرد: «شگرد اصولگراهراسی کهنه شده است و دیگر پروژه‌ اصولگراهراسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 جواب نمی‌دهد و مردم نیز به آن توجهی نخواهند داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار