مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

اجرای بسته کنترل وزن و چاقی (کوچ) توسط آموزش و پرورش

اصفهان ( پانا) - محمد اعتدادی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: سلامت و توانایی جسمانی دانش‌آموزان از موضوعات بسیاربا اهمیتی است که در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش مانند سند تحول بنیادین موردتوجه ویژه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  بسته کنترل وزن و چاقی (کوچ) توسط آموزش و پرورش

محمد اعتدادی در گفتگو با برنامه سلام اصفهانِ رادیو اصفهان اظهار داشت: سلامت و توانایی جسمانی دانش‌آموزان از موضوعات بسیار با اهمیتی است که در اسناد بالادست آموزش‌وپرورش مثل سند تحول بنیادین موردتوجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: اضافه‌وزن و چاقی می‌تواند دانش‌آموزان را به سمت بیماری‌های خطرناک و غیرواگیردار مثل دیابت نوع دوم بکشاند که باتوجه‌به اهمیت این مسئله، آموزش‌وپرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان و باتوجه‌به تغییر سبک زنگی به علت شیوع ویروس کرونا، بسته کنترل وزن و چاقی (کوچ) را از ابتدای سال تحصیلی به اجرا گذاشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح ثبت قد و وزن همه دانش‌آموزان بود که تا انتهای آبان‌ماه انجام شد. پس از شناسایی دانش‌آموزان چاق، مراحل موردنیاز برای کنترل وزن ارائه شد و حالا در مرحله غربالگری ثانویه هستیم. در غربالگری اولیه با واردکردن اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه، مشخص شد که حدود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان اصفهانی اضافه‌وزن دارند که مسئله قابل تأملی است اما هدف ما در این برنامه کاهش سه‌درصدی وزن دانش‌آموزان است که به همکاری والدین نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار