تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق فضای مجازی انجام می شود

بوشهر(پانا)_  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات ، امانتداری ، حق‌الناس بودن رای مردم ، درمان دردهای مزمن جامعه و تقویت اقتدار و عزت کشور همواره مورد تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ورهبر معظم انقلاب است .

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق فضای مجازی انجام می شود

به گزارش پانا، محمد تقی ایرانی در نشست اصحاب رسانه گفت: در این شرایط حساس کنونی مردم ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده همانند دوره‌های گذشته، دموکراسی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشند . دنیا نظاره گر تصمیم و عملکرد ملت ایران است . مردم با حضور پرشور در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ در تکمیل حاکمیت جمهوری اسلامی نقش آفرینی می‌کنند .

ایرانی افزود: رئیس جمهوری نماینده و منتخب یک ملت است وقتی این منتخب دارای پشتوانه قوی باشد از جایگاه بهتری در دنیا برخورداراست. اگر می‌خواهیم گفتمان جمهوری اسلامی که مبتنی بر رای ملت است، تثبیت و این عزت را در دنیا مشروعیت دهیم باید شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم باشیم تا تاثیرگذارترین عرصه همایش ملی ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات ، امانتداری ، حق‌الناس بودن رای مردم ، درمان دردهای مزمن جامعه و تقویت اقتدار و عزت کشور همواره مورد تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ورهبر معظم انقلاب است .

ایرانی اضافه کرد: کسانی که با دادن کد اشتباه باعث دلسردی و ایجاد یاس در بین مردم می‌شوند در مسیر مردم ، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت نمی‌کنند . این افراد باید بدانند امروز مردم از آگاهی و بلوغ سیاسی لازم برخوردار هستند و درست را از نادرست به خوبی تشخیص می‌دهند .

ایرانی تصریح کرد: ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای ملت شکل می‌گیرد و دموکراسی و مردم سالاری دینی با حضور، مشارکت و رای مردم تحقق پیدا می‌کند. قانون اساسی حق رای را برای مردم زیر فصل حقوق ملت قرار داده و این حق به عنوان حق اراده حاکمیت به شمار می‌رود .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شوراها به عنوان مجلس محلی و روستایی هستند. اعضای شوراها به عنوان افراد تاثیرگذار در اداره امور شهر و روستا باید افرادی پاکدست، آگاه به امور شهری و روستایی و دارای تخصص باشند و بتوانند مسائل شهر را رصد و تصمیم گیری کنند. هرچند وجود برخی آفت‌ها ، معایب و نارسایی‌ها باعث بروز برخی تخلف‌ها در شوراها منجر به نگرانی شده ‌است اما می‌توان با انتخاباتی درست ، آگاهانه و سالم افراد شایسته‌ای را برای سیاست‌گذاری شهر و روستا انتخاب کرد.

ایرانی تاکید کرد: اجرای مر قانون، امانتداری، سلامت، پایبندی به قانون و توجه به مشارکت به عنوان یک مولفه اصلی از ابزار انتخاب به شمار می‌رود که مجریان امر تلاش می‌کنند به این اصول پایبند باشند . در تائید و رد صلاحیت‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه باید براساس قانون، مراجع چهارگانه و مستند اقدام کرد. کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند به ما اعتماد می‌کنند .براین اساس افراد باید یقین داشته باشند هیات‌های اجرایی مدافع صلاحیت آنها هستند و تلاش می‌شود آبروی آنان حفظ شود همچنین هیات‌های نظارت نیز در عرصه انتخابات حضور جدی خواهند داشت و براساس قانون هیات‌های اجرایی با نظارت با هم تعامل لازم را دارند و برای داشتن انتخاباتی آرام و همراه با امنیت لازم به وظایف خود عمل می‌کنند.

ایرانی گفت: ۲۰ اسفند زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها است. افرادی که تمایل دارند به عنوان داوطلب خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند با مراجعه به فرمانداری‌ها، مدارک خود را تحویل و با گرفتن کد رهگیری ثبت نام خود را قطعی کنند. شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هفته فرصت تبلیغات انتخابات را از طریق فضای مجازی دارند و در این مدت حق نصب هیچ عکس و پوستری در سطح معابر را ندارند همچنین در انتخابات ریاست جمهوری نیز تبلیغات به مدت ۲ هفته از طریق رسانه ملی و فضای مجازی است و برگزاری هرگونه تجمع، تبلیغات خیابانی و کارناول‌های انتخاباتی در سطح شهر و روستا ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در باره برخی سفرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به شهرها گفت: این داوطلبان هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهرهای مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود. اجازه هیچ فعالیت تبلیغاتی زود هنگام انتخاباتی به هیچ کسی داده نمی‌شود و همه ملزم به رعایت قانون هستند تکرار این تخلف‌ها می‌تواند در رد صلاحیت آنها تاثیر گذار باشد.

ایرانی ادامه داد: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی همیشه مورد نظر مردم و دولت بوده و در این زمینه لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارسال شده ‌است هرچند هنوز این لایحه تصویب نشده و به دست ما نرسیده‌ است اما ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با رصد دقیق، با اینگونه تخلف‌ها برخورد می‌کند و اگر مردم گزارشی در این مورد داشته باشند باید دستگاه قضا را در جریان قرار دهند. مردم هوشیارتر از این هستند که برخی از افراد بتوانند با رفتارها، حرکت‌ها و هزینه‌های غیر متعارف رای آنان را جمع کنند . این افراد باید به شعور مردم احترام بگذارند و با بداخلاقی فضای ناسالمی را برای انتخابات فراهم نکنند .

او تاکید کرد : داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدانند مردم از دروغ بیزار هستند به همین دلیل همه داوطلبان با رعایت قانون به مردم احترام بگذارند و بدانند رای آوردن برای کسانی که صادق هستند، سخت نیست .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در خصوص شمار شعبه‌های رای گیری گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شمار شعبه‌های رای گیری انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ با ۱۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و شمار صندوق‌های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با ۱۶.۰۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

او ادامه داد: مردم استان بوشهر باید برای ۴۳۷ شورا یکهزار و ۴۹۳ عضو انتخاب کنند که از این شمار ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و یکهزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند .

دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو شورا بیشترین تعداد شوراهای شهر و روستا و کنگان با ۱۲شورا و ۴۸ نفر عضو کمترین شمار شوراها را در استان بوشهر دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار