رزاقی: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو و ملموس با نسل امروز است

تهران (پانا) - همزمان با هفته درختکاری در آیینی با حضور مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یک اصله نهال به یاد 36000 شهید دانش‌آموز در هنرستان شاهد ایثارگران استان البرز غرس شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو و ملموس با نسل امروز است

به گزارش روابط عمومی اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ، به مناسبت روز درختکاری و به یاد شهدای دانش آموز ، در آیینی که در محوطه هنرستان شاهد ایثارگران ناحیه یک کرج برگزارشد یک اصله نهال توسط محمد رضا رزاقی مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش کاشته شد .

رزاقی در این مراسم گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های مهم پرورشی مدارس است که اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درعصر حاضر مستلزم ابتکارات و ایده های نو و ملموس با نسل امروز است. شهدای گرانقدری ازجمله شهیدان محمد حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی، رضا پناهی، سردارحاج قاسم سلیمانی و شهید همت برای دفاع از انقلاب، اسلام و میهن جانفشانی کردند تا ما درامنیت و آرامش زندگی کنیم. با تکریم و گرامیداشت یاد وخاطره شهدا است که انقلاب اسلامی همچنان با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، پایدار و پویا بوده و توانسته این فرهنگ را به خارج از مرزها صادر کند. شهدا، هویت اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و حتی جغرافیایی یک ملت را تضمین می‌کنند.شهدا با رها شدن از قید و بند جغرافیا و نژاد، امت‌ساز هستند یعنی چیزی که خداوند، پیامبران خود را برای آن مامور کرده بود .

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزارت آموزش و پرورش گفت: ابتکارات و ایده‌های مدیران مدارس شاهد، می تواند، در معرفی سیره شهداء نقش به سزایی داشته باشد به گونه ای که نسل جدید جامعه بتواند از این سرمایه، به نحو مطلوبی در سبک زندگی خود استفاده کند .

رزاقی در پایان با اشاره به این که درختکاری یک رسم کهن درایران است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز کشورحراست از محیط‌ زیست می باشد که درختکاری یکی از راه های حفظ محیط زیست است. فرهنگ زیست محیطی و توصیه های دینی از جمله محورهای مه م ی است که دراین هفته از طریق فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار