فواید جادویی و علمی نماز شب

دماوند(پانا) - نماز شب علاوه بر ثواب زیاد، به همراه خود فوایدی نیز دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فواید جادویی و علمی نماز شب

یزدانی دبیر دینی یکی از مدارس آموزش و پرورش شهرستان دماوند در گفت و گو با پانا گفت: نماز پل ارتباطی ما با خداوند است و اهمیت خواندن نماز به ویژه نماز شب در آیات و روایات گوناگونی آمده است.

او بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام دادند، نشان داده شده که میزان ترشح ملاتونین در شب هیچ نیازی به داروی خاصی و مهمی به جز عبادت صبحگاهی پروردگار ندارد که این کار موجب می‌شود انسان از گناهان دور بوده و آرامش روحی و روانی بگیرد.

او تاکید کرد: دانستن این موضوع لازم است که بیشترین درصد بیماری‌های قلبی از ساعت ۵ صبح تا ۹ صبح رخ می‌دهد که وقتی برای برای نماز صبح بیدار می‌شویم، ترشح قابل توجه ملاتونین از عوارض قلبی ما جلوگیری خواهد کرد. سلول‌های چشمان ما با وجود ملاتونین محافظت شده، ملاتونین باعث می‌شود از کشته شدن عدسی جلوگیری شده و چون همین اتفاق باعث اختلال دید و همچنین اطلاع به بیماری آب مروارید می‌شود که همه این تاثیرات مثبت تنها دلیلش شب بیداری برای خواندن نماز شب است.

این دبیر آموزش و پرورش گفت: با دانش پزشکی ثابت شده، که اگر هر کسی حدود ساعت ده شب اقدام به خوابیدن کند و نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار شود یعنی تقریباً هفت ساعت خوابیده باشد حدود ساعت یک صبح در بدن آن فرد تغییرات جالبی صورت می‌گیرد مثلاً بعضی از مواد شیمیایی شبیه که با عنوان مورفین شروع به ترشح می‌کند که با عنوان اندروفین‌ها و آنگفالین‌ها نامگذاری شده و بر قسمت‌های مختلف بدن از جمله عضلات اسکلتی تاثیرات مستقیمی داشته و در طول شبانه روز باعث می‌شود، عضلات آرامش و راحتی و آسودگی خاصی در فرد داشته باشد. اما در صورتی که این خواب. طولانی شود، یعنی ساعت بیدار شدن به ده صبح برسد احساس درد و کوفتگی عضلانی در فرد زیاد می‌شود زیرا برخلاف حالت قبل اندروفین‌ها و آنگفالین‌ها به اندازه کافی ترشح نمی‌شوند، به همین دلیل باید بدانیم نماز پربرکت شب، با اثر بسیار خوبی که دارد در بهداشت خواب و تنظیم خواب نقش خیلی مهمی داشته و انسان را به یک آرامش درونی ناشی از ترشح مواد شیمیایی درون زا هدایت خواهد کرد.

یزدانی ادامه داد : پس خدا را به خاطر این همه خوبی و لطفی که به انسان داده باید شاکر بوده و شکر گزار نعمات او باشیم.

یزدانی در مورد نحوه خواندن این نماز اظهار کرد: برای خواندن نماز شب باید قبل از اذان صبح اقدام کرد، سپس چهار رکعت دو رکعتی یعنی مجموعا هشت رکعت نافله شب خواند و سپس نوبت به دو رکعت نماز شفع رسیده و سپس یک رکعت نماز وتر بخوانیم که مجموعا این نماز پربرکت ۱۱ رکعت است.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار