علی اصغر مونسان خبر داد

استفاده رایگان دانش‌آموزان از اماکن گردشگری

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد برای تمام دانش‌آموزان تخفیف و بازدید رایگان از اماکن داریم و تمام امکانات در اختیار این افراد است تا به صورت گروهی از این اماکن استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده رایگان دانش‌آموزان از اماکن گردشگری

علی اصغر مونسان در حاشیه نوزدهمین گفت وگوی هفته با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان موضوعات بررسی شده در این نشست اظهار کرد: موضوعات فراوانی بین 2 وزارتخانه وجود دارد که می‌توانیم با کمک هم ماموریت‌ها را به نحو بهتری انجام دهیم. میراث فرهنگی و حفاظت از آن دستاوردهای انسان‌هاست انسان‌هایی که برای تاریخ نقش آفرین بودند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: موزه‌ها از مراکز مهم بازدید دانش‌آموزان است چون روایت گر تاریخ است و دستاوردهای کشورها را به دانش‌‌‌آموزان ارائه می‌کنند و باعث عرق و هویت ملی می‌شوند ما می‌توانیم در خدمت آموزش و پرورش باشیم و گروه‌های دانش‌آموزی از این موزه‌ها بازدید داشته باشند.

مونسان با تاکید بر اینکه موزه‌ها به عنوان کارگاه‌های آموزشی ایفای نقش دارند درباره کمک به تربیت نیروی انسانی در بخش حرفه ای و مرمت بناهای تاریخی بیان کرد: هنرستان‌ها می‌توانند ‌در این بخش به ما کمک داشته باشند هنرستان‌های صنایع دستی می‌توانند به تربیت نیروی ماهر و اشتغال کشور کمک کنند.

وی اظهار کرد: در بخش گردشگری اماکن زیادی در اختیار آموزش و پرورش است که تاریخی هستند ودر بخش موزه و اقامتگاه می‌توانند کمک کننده باشند تربیت نیروی مورد نیاز در بخش گردشگری مهم است که نیاز به آموزش داریم این موضوعات با یک تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد برای تمام دانش‌آموزان تخفیف و بازدید رایگان از اماکن داریم و تمام امکانات در اختیار این افراد است تا به صورت گروهی از این اماکن استفاده کنند.

مونسان درباره تعطیلات زمستانه مدارس گفت: ما از سال گذشته در این باره با همکاران آموزش و پرورش صحبتی داشتیم 4 تا 5 روز تعطیلی مدارس در نیمه دوم سال که با 5شنبه جمعه‌ها یک هفته تعطیلی را تشکیل می‌دهد، طرح ماست که گردش مالی خوبی را برای کشور و نشاط دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی همچنین درباره سفرهای نوروزی گفت: محور سفرها محور تصمیم ستاد ملی کروناست دیروز تصمیم گرفته شد در شهرهای قرمز و نارنجی سفر ممنوع باشد و درباره 3 دسته سفر صحبت شد اما ما آمادگی داریم اگر وزارت بهداشت بخواهد تمام هتل‌ها در نوروز تعطیل شوند اما باید بدانیم این موضوع به شیوع کرونا کمک می‌کند نه مهار آن.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار