بارش برف و باران در انتظار 8 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که بارش‌ها در مناطق مختلف کشور تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در انتظار 8 استان

براین اساس، امروز یکشنبه ۱۷ اسفند با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر دمای هوا در این منطقه مجدد کاهش می‌یابد و ابرناکی و بارش در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

طی امروز در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی روز دوشنبه ۱۸ اسفند در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف خواهیم داشت.

طی روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و در شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از بعد ازظهر روز چهارشنبه ۲۰ اسفند با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز می‌شود و طی روز پنجشنبه ۲۱ اسفند گستره بارش کل نوار شمالی و برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور را در برخواهد گرفت همچنین بارش‌ها در گیلان، مازندران، جنوب اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

طی این مدت بارش برف در ارتفاعات سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود و طی امروز ۱۷ اسفند، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به‌دلیل وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز ۱۷ اسفند، صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی فردا ۱۸ اسفند صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار