تغییر روش‌های تدریس منطبق با نیاز فضای مجازی، از اقدامات مثبت در آموزش غیرحضوری

شهرری(پانا)- با شیوع ویروس کرونا انگلیسی ترس مردم بخصوص مسئولان و مدیران در هر جایگاه و مکانی از جمله مدارس نسبت به کرونا‌‌ی نوع قبلی، افزایش یافته است و در این میان مسئولان مدارس درصدد ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان بدون هیچ افت کیفیتی هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تغییر روش‌های تدریس منطبق با نیاز فضای مجازی، از اقدامات مثبت در آموزش غیرحضوری

شیوع کرونای انگلیسی موجب افزایش آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران شده و متاسفانه همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند؛ در این شرایط تمامی مسئولان سعی خود را بر این مسئله قرار داده‌‌اند که فعالیت‌های خود را به درستی و با کیفیتی بالا و در صورت امکان از راه دور به صورت دورکاری، انجام دهند. این مسئولان شامل مدیران و معاونان و دبیرانی هم هستند که با وجود همه دشواری‌ها و مشکلات تلاش می‌کنند که دانش‌آموزان، آموزه‌های خود را نسبت به سال‌های قبل بدون هیچ افت کیفیتی دریافت کنند.

به گفته مدیر مدرسه‌ بعثت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، علی‌رغم این موضوع که حضور دانش‌آموزان در مدرسه یک امتیاز ویژه در فرآیند آموزش است، اما با توجه به تمامی ملاحظات در این شرایط خطیر، امکان حضور در مدارس حتی با حداقل جمعیت، نگران‌کننده است.

خوشبختانه توانسته‌ایم در این دوران برنامه‌های خلاق و خوبی را در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی، برای دانش‌آموزان تدارک ببینیم؛ تغییر روش‌های تدریس منطبق با نیاز فضای مجازی و همچنین تنوع‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی از اقداماتی است که پس از انتقال آموزش از فضای واقعی به مجازی، کمک کرد که آموزش ادامه یابد.

زهرا لشنی، در گفت و گو با پانا اظهارکرد: فعالیت‌های پرورشی و تربیتی که قطعاً می‌تواند در آینده‌ دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی اجتماعی آنها مؤثر باشد، نمونه‌ای از مجموعه کار‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره ببرند و در آینده نه چندان‌ دور شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های این دانش‌آموزان در جامعه باشیم.

او بیان کرد: اما در شرایط سخت کنونی، برای برگزاری مراسم‌های خاص به دلیل شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی از انجام برخی فعالیت‌ها ناگزیر به عدم برگزاری آنها هستیم و به صورت مجازی درحال انجام است، و تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا این فعالیت‌ها افزون‌بر داشتن محتویات مناسب و کامل، از داشتن کیفیتی مناسب نیز برخوردار باشد.

مدیر مدرسه‌ بعثت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم در این دوران برنامه‌های خلاقانه و خوبی را در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی، برای دانش‌آموزان تدارک ببینیم؛ تغییر روش‌های تدریس منطبق با نیاز فضای مجازی و همچنین تنوع‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی از اقداماتی است که پس از انتقال آموزش از فضای واقعی به مجازی، کمک کرد که آموزش ادامه یابد.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار