تقدیر معاون وزیر از اقدامات موثر استان گیلان در جذب دانش‌آموزان استثنایی به شبکه شاد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست شورای راهبری که با محوریت ارائه گزارش فعالیت آموزش‌وپرورش استثنایی استان ایلام برگزار شد از فعالیت‌های این استان به‌ویژه عضویت 91 درصدی دانش‌آموزان استثنایی استان ایلام در شبکه شاد تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر معاون وزیر از اقدامات موثر استان گیلان در جذب دانش‌آموزان استثنایی به شبکه شاد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری که با محوریت ارائه گزارش استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه 72 درصد دانش‌آموزان کشور برای آموزش‌های مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند، گفت: علی‌رغم شرایط خاص استان ایلام، 91.37 درصد دانش‌آموزان با نیاز ویژه از شبکه شاد استفاده می‌کنند که نشان از اقدامات مؤثر این استان است.

وی گفت: هوشمندسازی یک کلاس در هر مدرسه، تأمین وسایل آموزشی و ورزشی، آسفالت و رنگ‌آمیزی مدارس و تعمیرات وسایل سرمایشی و گرمایشی از جمله اقدامات قابل‌تقدیر است که در تمامی مدارس استثنایی استان ایلام صورت‌گرفته است.

حسینی با بیان اینکه در سال جاری علی‌رغم شرایط کرونایی 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان تحت پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند افزود: در استان ایلام 98.39 نوآموزان تحت پوشش سنجش قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی توانمند، ماهر و با انگیزه جانشین تمام نداشته‌ها در نظام تعلیم‌وتربیت است گفت: توجه به آموزش نیروی انسانی به‌ویژه در برگزاری دوره‌های آموزشی زبان اشاره، خط بریل و مهارت‌های چندگانه در گزارش این استان به‌خوبی دیده می‌شود.

حسینی توسعه مشارکت‌ها و اجتماعی شدن را از جمله سیاست‌های اصلی آموزش‌وپرورش استثنایی دانست و گفت: راه‌اندازی پویش توان‌بخشی در منازل، اهدای ویلچرهای برقی، اجرای طرح همتا، افتتاح باشگاه پیش‌کسوتان و انعقاد 20 تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادها از جمله برنامه‌های مشارکتی آموزش‌وپرورش استثنایی استان ایلام است که جای تقدیر دارد. برگزاری 40 جلسه آموزش خانواده، اجرای طرح مدرسه یاری در 15 مدرسه و راه‌اندازی پارلمان اولیاء از جمله اقدامات ویژه خانواده‌ها در آموزش‌وپرورش استثنایی استان ایلام است.

حسینی درباره شاخص‌هایی که در این استان باید محقق گردد، گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس خاص باید به 623 دانش‌آموز، در رویکرد تلفیقی - فراگیر به 541 دانش‌آموز و بهره‌مندی دانش‌آموزان از معلمان رابط باید به 45 دانش‌آموز برسد.

معاون وزیر با بیان اینکه از 210 مدرسه موردنیاز طرح خشت تا بهشت،4 مدرسه مربوط به استان ایلام است گفت: در صورت تأمین زمین توسط استان ساخت این مدارس از طریق جذب خیرین و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس آغاز خواهد شد. ساخت 5 سالن ورزشی 210 مترمربعی درون مدرسه‌ای، ایجاد 4 مرکز مشکلات ویژه یادگیری و راه‌اندازی یک مرکز مشاوره از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش استثنایی برای استان ایلام است.

حسینی گفت: دانش‌آموزان استان ایلام به ۱۰۶۵ قلم وسایل توان‌بخشی در قالب نهضت توان‌افزایی نیاز دارند که امید است با مشارکت خیرین این وسایل تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار