نسخه‌نویسی الکترونیکی در مازندران آغاز شد

ساری (پانا) - اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی و سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع در استان مازندران، امروز با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نسخه‌نویسی الکترونیکی در مازندران آغاز شد

در مراسمی با حضور علیرضا رییسی، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، برنامه نسخه نویسی الکترونیکی و سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع (پارسا) در استان مازندران به بهره برداری رسید.

برنامه نسخه نویسی الکترونیکی استان مازندران با حمایت سازمان تامین اجتماعی و اداره کل بیمه سلامت این استان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونت بهداشت وزارت بهداشت ایجاد شده است.

سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع (پارسا) نیز با هدف دسترسی همزمان و سریع به داده ها و اطلاعات بیماران و تسریع در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان مازندران، با کمک کارشناسان و متخصصین حوزه های بهداشت، درمان، بیمه و فناوری اطلاعات استان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران طراحی و راه اندازی شده است.

سامانه پارسا برای اولین بار در کشور از سال ۸۷ با همکاری نظام پزشکی، سازمان های بیمه گر پایه و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابتدا به صورت آزمایشی در بابلسر مازندران آغاز بکار کرد.

در سال ۹۳ سامانه تحت ویندوز پارسا در سطح یک شهرستان بابلسر و از سال ۹۶ تحت وب قرار گرفت. این سامانه در مدیریت کووید۱۹ در سطح استان به ویژه رهگیری افراد در تماس با بیماران و تشدید نظارت ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار