معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

تربیت نسلی کارآمد، به‌روز و دیندار در اولویت باشد

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در آئین گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان گفت: در حوزه تربیتی و پرورشی به دنبال تربیت نسلی کارآمد، به‌روز و دیندار هستیم.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسلی کارآمد، به‌روز و دیندار در اولویت باشد

محمد شعبانی در آئین گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی که صبح امروز با حضور سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و مدیران و روسای شهرستانها و مناطق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، جایگاه بالای آموزش و پرورش مازندران در حوزه‌ی فعالیت های پرورشی و فرهنگی در سطح کشور را مدیون تلاش مدیران، مربیان و معاونین پرورشی دانسته و گفت: آموزش و پرورش نقش بسیار برجسته‌ای در تربیت نسل جوان دارد و باید به دنبال تربیت نسلی کارآمد، به روز و دیندار باشیم.

وی با اشاره به دو نقش بسیار مهم و کلیدی دستگاه تعلیم و تربیت که توسط اندیشمندان تعلیم و تربیت ارائه شده افزود: توسعه قدرت ابزار سازی و توسعه قدرت راه‌حل‌یابی دو نقش بسیار مهمی است که برای دستگاه تعلیم و تربیت تعریف شده و هر دو ناظر بر تربیت نسل جوان و نوجوانان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: در حوزه پرورشی و فرهنگی تلاش کردیم تا تربیت را از کلیشه‌های اداری خارج کنیم و تا حدود زیادی نیز موفق بوده‌ایم هر چند تا رسیدن به مقصد راه درازی در پیش داریم. پرهیز از فعالیت های صوری و شکلی، پرهیز از گزارش‌نویسی، توجه به برنامه‌های خلاقانه و ایجاد فرصت برای راهبری تربیتی به شکل عملی از جمله سیاست‌های کاری معاونت پرورشی و فرهنگی در چند سال اخیر بوده است.

شعبانی تصریح کرد: تربیت را نمی‌توان در گردونه احزاب به قرعه‌کشی گذاشت و نمی‌توان آن را با چرتکه‌های سیاسی محاسبه کرد. از این‌رو با نگاهی به دور از حواشی به دنبال ایجاد نگرشی صرفاً فرهنگی بوده ایم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در دوران کرونا اظهار کرد: به همت همکاران حوزه معاونت پرورشی و حمایت مدیر کل محترم در عصر سخت و سنگین کرونا، نه تنها بازنده نبوده‌ایم بلکه بستر را برای حضور دانش آموزان در زمینه های مختلف ایجاد کرده‌ایم. برگزاری پنج مرحله جشنواره مجازندران با ۸۰ هزار اثر بارگذاری شده در بستر شاد، برگزاری سه مرحله جشنواره تربیت حکیمانه در حوزه فعالیت‌های قرآنی با ۲۰ هزار اثر بارگذاری شده، فعالیت‌های متنوع در حوزه مهدویت، عفاف و حجاب، کتابخوانی، صدای مشاور و یاریگران زندگی از جمله فعالیت‌های یک سال اخیر در این حوزه بوده است که دانش آموزان را به شکلی گسترده وارد میدان عمل کرده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه کسب رتبه به دنبال قهرمان سازی نبوده‌ایم تصریح کرد: دانش‌آموزان استان در بخش های مختلف جشنواره های حوزه قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، نوجوان سالم، مشاوره و غیره با کسب ۸۴ رتبه کشوری بسیار خوش درخشیده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران به برگزاری جشنواره‌های مختلف در سطح کشور به میزبانی استان‌ها اشاره کرده و گفت: با استقرار دبیرخانه دائمی دو جشنواره مهم کشوری در حوزه پرورشی در مازندران، برای استان برند ایجاد کرده ایم. جشنواره کشوری همیاران مشاور که ۹۰ هزار دانش‌آموز، هم اکنون در سطح کشور در حال آموزش در آن می‌باشند، ظرفیت بسیار خوبی است که دبیرخانه آن در استان مازندران واقع است. همچنین دبیرخانه جشنواره های لاله های روشن با شعار «۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه» و با ۸۰ هزار اثر رسیده به دبیرخانه و ۳۰ هزار کلیپ بارگذاری شده در بستر شاد نیز در استان مازندران واقع است که باعث افتخار و مباهات استان می باشد.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: برای تقدیر از شهرستان‌های فعال استان در حوزه پرورشی با انتخاب ۱۰ شاخص، 10 شهرستان را بعنوان شهرستان‌های فعال و 3‌ شهرستان را به‌علت فعالیت خوب در شاخص‌های مختلف بعنوان شهرستان‌های برتر استان در حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی انتخاب نموده و به نحوی شایسته تقدیر خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار