معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران:

تعمیق باورهای اعتقادی و اخلاقی، از اهداف محوری در امور تربیتی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران، ضمن اشاره به نقش مدارس در انتقال دانش‌ها، نگرش‌ها و بینش‌ها، بر اهمیت امور تربیتی در گسترش فرهنگ اسلامی به دانش آموزان و ترغیب آنان به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق باورهای اعتقادی و اخلاقی، از اهداف محوری در امور تربیتی است

فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۳، با صدور پیامی، ضمن تبریک هفته امور تربیتی چنین گفت: با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران نهاد مقدس امور تربیتی، هشتم اسفند سالروز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی را گرامی داشته و با تبریک این روز، برای مجموع همکاران آموزشی و تربیتی، بویژه دست اندرکاران امور پرورشی مدارس منطقه ۳ آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

وی ادامه داد: بی شک استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل جدید انتقال یابد. مهم ترین وسیله این انتقال، آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش‌ها، نگرش ها و بینش ها است. بر همین اساس امور تربیتی در مدارس بوجود آمد تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهد و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش های اسلامی ترغیب کند. تعمیق باورهای اعتقادی و اخلاقی، بسترسازی برای رشد، شکوفایی و هدایت استعدادهای گوناگون و تلاش مستمر برای ایجاد نشاط و بالندگی در بین دانش آموزان و نیز پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، از جمله اهداف محوری در امور تربیتی است.

یارمحمدی در ادامه افزود: اکنون در سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، فرصت را مغتنم شمرده و با قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های مجموع همکاران خدوم حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، اعم از معاونان و مربیان محترم پرورشی، مشاوران و مراقبان محترم سلامت و همچنین مربیان محترم تربیت بدنی از همه دست‌اندرکاران و برنامه ریزان امور پرورشی و فرهنگی در سطوح مختلف تشکر و قدردانی می‌کنم. امید است تا با تکیه بر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در مورد جایگاه و افق کارکردی نهاد امور تربیتی و نیز با بهره گیری از مجموعه‌ ظرفیت‌های دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش، بخصوص نیروی انسانی فرهیخته و ارزشمند آن، روز به روز شاهد جهش ها و توفیقات بزرگتری در رسیدن به اهداف والای آموزش و پرورش بویژه اهداف تربیتی آن باشیم.

وی در پایان گفت: دوام توفیق و عزت خانواده بزرگ امور تربیتی را تحت توجهات خاصه حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، از درگاه احدیت مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار