تولید انواع واکسن کرونای ایرانی در نیمه نخست 1400

تهران (پانا) - سال آینده انواع مختلف واکسن ایرانی کرونا که در حال آزمون و خطاست به بازار وارد می شود تا بیماران این بار با محصولی بومی درمان شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید  انواع واکسن کرونای ایرانی در نیمه نخست 1400

به گزارش ایسنا، تولید پنج واکسن درمان کرونا در دستور کار قرار گرفته است. محصولاتی که با روش‌های فناورانه‌ای در حال گذراندن مراحل تست‌های بالینی و ورود به بازار هستند. این محصولات با توانمندی متخصصان داخلی و برخی با همکاری دیگر کشورها به مرحله آزمون و خطا رسیده‌اند. یونیسف اعلام کرده که ایران هشتمین کشور تولیدکننده واکسن است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان ایرانی، روش‌های مختلفی را برای تولید واکسن انتخاب کرده‌اند. یکی از این راه‌ها تولید واکسن خوراکی است که فاز تولید آن سال آینده پس از طی مراحل تحقیقاتی آغاز خواهد شد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توانمندان کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا به ساخت واکسن ورود کردند، گفت: ایران با تولید همه این واکسن‌ها به یکی از قطب‌های سازنده واکسن کرونا بدل خواهد شد.

وی افزود: تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به تولید می‌رسد و ما به عنوان قطب تولید واکسن در دنیا محسوب خواهیم شد. در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌ها به چهار تا پنج شیوه به تولید واکسن ورود کرده‌اند.

قانعی همچنین بیان کرد: تا زمان ساخت و نهایی شدن واکسن‌های ایرانی کرونا، واکسن‌های خارجی و مطمئنی از دیگر کشورها خریداری شده است و طبق زمان‌بندی‌های اعلام شده به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار