اجرای طرح وارنیش در رودهن

رودهن (پانا)-طرح وارنیش فلوراید تراپی در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان رودهن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح وارنیش در رودهن

هادی خیرآبادی کارشناس تربیت بدنی، سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: طرح وارنیش فلوراید در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود و مربوط به سلامت دهان و دندان است که هر ساله با هماهنگی مراکز بهداشت و آموزش و پرورش در مدارس بصورت حضوری انجام می‌گرفت، اما امسال با توجه به شرایط موجود کیت‌ها در اختیار مدارس قرار گرفت و دانش‌آموزان در منازل توسط اولیاء این کار را انجام دادند.

او بیان کرد: روش انجام این طرح بدین صورت است که در ابتدا نامه این طرح به مدارس ارسال شده و مدارس تعداد و اسامی دانش‌آموزان داوطلب اجرای طرح را برای کارشناسی سلامت اداره ارسال می‌کنند و مرکز بهداشت به تعداد این نفرات کیت‌ها را به کارشناسی سلامت اداره آموزش و پرورش تحویل می‌دهند و از طریق اداره در یک مرحله در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش‌آموزان و اولیاء با سلامت دهان و دندان و بهبود سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.

کارشناس تربیت بدنی، سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد: این طرح به صورت کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای خانواده‌ها در بر نخواهد داشت و با توجه به شرایط موجود و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس فیلم آموزش صحیح انجام طرح توسط وزارت بهداشت تهیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و این فیلم در کانال‌های مدارس و کلاس‌های آموزشی در شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

او گفت: این طرح همه ساله معمولا از ابتدای آذر ماه تا پایان بهمن ماه انجام می‌گرفت و امسال هم در دی و بهمن در آموزش و پرورش منطقه رودهن انجام شد.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار