متن پیام تکریم فولادوند از علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش

فانی، بخش مهمی از تاریخ مدیریت آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، طی پیامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از خدمات فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فانی، بخش مهمی از تاریخ مدیریت آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مراسم بزرگداشت نیم قرن معلمی و مدیریت فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو شورای عالی آموزش و پرورش صبح امروز در مدرسه مصلی نژاد منطقه 6 با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام موسوی نماینده اسبق ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت شهر تهران، و پیشکسوتان آموزش و پرورش برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند طی پیامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از خدمات فانی ابلاغ کرد.

متن پیام :

با سلام و درود به همه معلمان، معماران و طراحان تاریخ و تمدن و فرهنگ کشور

بی شک نیروی انسانی یکی از مهمترین سرمایه های جوامع بشری محسوب می گردد و به همین جهت عوامل تولید و پرورش

این سرمایه خصوصاً در جوامع توسعه یافته از اهمیت خاصی برخوردار بوده و دست اندرکاران این کار عظیم نیز به فکر ارتقای مداوم آن هستند. امروز همه ما وامدار اندیشمندان و معلمانی هستیم که قافله دانش و معرفت را راهبری کرده اند قدردانی و بزرگداشت انسان های فرهیخته تجلیل از فضیلت ها و ارزش های متعالی حاکم بر تعلیم و تربیت اسلامی است.

امروز به بهانه تکریم و تجلیل از شخصیتی بزرگ و تاثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت کشور، این برنامه اجرا می گردد و لازم است از همه مجریان و همکاران این برنامه تقدیر و تشکر نمایم . مدیریت اخلاق مدار و برنامه محور به پشتوانه تجربیات علمی دکتر فانی به عنوان نمونه و سبکی ویژه در تاریخ تعلیم و تربیت این کشور محسوب شده و در آینده مورد رجوع محققین و متولیان سیستم آموزش و پرورش کشور خواهد بود. ایشان نیم قرن مجاهدتِ توأم با نیک اندیشی ، نیک گفتاری و نیک کرداری و بایسته را در جریده تعلیم و تربیت کشور ثبت کرده است به جرأت میتوان گفت دکتر فانی بخش مهمی از تاریخ مدیریت در آموزش و پرورش بعد از انقلاب است.

نیم قرن معلمی و مدیریت ، او را به گنجینه ای از دانش و تجربه گرانقدر تبدیلکرده و ره آورد این ذخیره تعلیم و تربیت در آثار و تالیفات ارزشمند ایشان خاصه مجموعه هفت جلدی " اشاره " امروز در دسترس علاقه مندان و مشتاقان تعالی نظام تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد.

اینجانب به عنوان خدمتگزار فرهنگیان که در آموزش و پرورش چند استان توفیق خدمت داشته ام و سرباز این بزرگ مرد در ماموریتهای متعددی ایفای نقش نمودهام اذعان دارم خاطرات دوران وزارت دکتر فانی کوله باری از تجربیات موفق آموزشی و پرورشی برای همه دلسوزان و شیفتگان تعلیم و تربیت اسلامی در عصر حاضر است.

از اوصاف کریمه ایشان می شود به تخصص محوری، توجه به اصول مدیریت ، مهارت های مدیران ، رهبری و مدیریت اخلاق گرا، ادراک و تصمیم گیری که منجر به تالیفات تخصصی ارزشمندی شده است. تجربه این استاد گرانقدر با طرح ریزترین نکات کلیدی مدیریت در مدارس ، حمایت های مدیریتی و مدیریت حمایتی از مدیران کل ، گپ و گفت صمیمانه و بی واسطه در مناسبتهای مختلف، رصد آسیب های اجتماعی ، بهره گیری از سجایا و ارزشهای اسلامی ، توجه و تکریم ویژه به مراجعین و میهمانان، برنامه محوری و ارائه برنامه استراتژیک در نظام آموزشی مصادیق بارزی بر مدعای مدیریت متعالی این اندیشمند برجسته است.

دکتر فانی نمونه بارزی از نیروهای انقلابی است که در اذهان جامعه فرهنگی کشور با نقش برجسته درج خواهد شد و چهره ماندگار نظام تعلیم و تربیت خواهد بود بدون شک ایشان یکی از سرمایه های فرهنگی و ارزشمند ملی ماست که همواره از طرف فرهنگ دوستان باید بر صدر نشیند و قدر بیند.

به وجودش می بالیم و برایش عزت روزافزون خواهانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار