با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

آموزشگاه 9 کلاسه احمد مهدوی زنجان افتتاح شد

زنجان (پانا) - مدرسه‌ 9 کلاسه خیرسازحاج احمد مهدوی، با حضور مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور، عسگری فرماندار زنجان، صفری مدیر کل نوسازی استان و دویرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۵۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه 9 کلاسه احمد مهدوی زنجان افتتاح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، رضا عسگری فرماندار زنجان دراین مراسم با بیان اینکه شهر زنجان 54 درصد از دانش‌آموزان استان را درخود جای داده است، اظهار داشت: این امر درحالی است که 30 درصد مدارس استان در شهر هستند و 70 درصد آن در روستاها قرار دارند و تعداد دانش‌آموزان شهرستان‌ها 80 درصد کل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند لذا در شهرها و خصوصا شهر زنجان کمبود شدید فضاهای آموزشی وجود دارد.

عسگری افزود: فعالیت‌های قابل توجهی برای رفع مشکلات موجود فضاهای آموزشی از طرف اداره نوسازی مدارس و آموزش وپرورش انجام شده است اما حجم نیاز استان به کلاس‌های آموزشی بسیار بالاست و باید از ظرفیت‌های ملی برای تأمین کلاس‌های درس استفاده کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های خیرین استان گفت: مردم زنجان در حوزه‌های خیریه بسیار سرآمد هستند و درحوزه‌ی آموزشی و درمانی فعالیت‌های خوبی ارائه داده‌اند اما برای تسریع فعالیت‌ها نیاز به منابع ملی و کمک‌های دولتی داریم.

مجید دویرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان نیز در این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان و تقدیر و تشکر از خیران و مجریان طرح‌های آموزشی، گفت: امروز روز ماندگار وشکوهمندی برای استان است.

وی افزود: تاکنون خیرین زنجانی کارهای ماندگار آموزشی و بهداشتی را در استان انجام داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ساخت بیمارستان، درمانگاه، اورژانس، هنرستان، کتابخانه و مدرسه اشاره نمود.

دویرانی با اشاره به کمبودفضاهای آموزشی در شهرک‌ها، گفت: گلشهر بزرگترین شهرک شمالغرب کشور است و نیاز آموزشی آن به 400 کلاس درس است که اکنون فقط 100 کلاس آن فراهم است.

شایان ذکر است آموزشگاه 9 کلاسه احمد مهدوی در زمینی به مساحت 1423 مترمربع و با زیر بنای 985 متر مربع با اعتبار 36/740/000/000 ریال احداث شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده‌ی خیر مدرسه ساز زهرا مهدوی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار