در جلسه تبیین "الگوی تعالی مدیریت مدرسه" در منطقه ۱۳ عنوان شد:

الگوی تعالی مدیریت مدرسه، مدلی از برنامه سالانه است

تهران(پانا)- در جلسه تبیین الگوی تعالی مدیریت مدرسه که با حضور مدیران مدارس متوسطه در منطقه ۱۳ برگزار شد، مراحل و روند تدوین برنامه تعالی مدیریت مدرسه، فرصت ها و چالش های الگوی تعالی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
الگوی تعالی مدیریت مدرسه، مدلی از برنامه سالانه است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران؛ جلسه تبیین "الگوی تعالی مدیریت مدرسه" با حضور سید محمد هادی حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، علیرضا قربانی، رئیس اداره آموزش متوسطه شهر تهران و مدیران مدارس متوسطه، در منطقه ۱۳ برگزار شد.

در ابتدای جلسه، سید محمد هادی حسینی ضمن تبریک میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار، ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی، شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه، ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند.
حسینی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت، با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی، باید راه های بهبود را شناسایی و با برنامه ریزی مناسب نسبت به اجرای راهکارها، اقدام کرد تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقا بخشیده و افزایش و بهره وری را ممکن ساخت.
در ادامه، قربانی با تشریح و آموزش الگوی تعالی مدیریت مدرسه، روند تدوین برنامه تعالی مدرسه را تبیین کرد.
وی همچنین در این راستا با مقایسه تعالی مدیریت فعلی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به نقش و وظایف مدارس در تدوین و طراحی تعالی مدیریت مدرسه پرداخت.
قربانی همچنین درخصوص دستورالعمل جدید نحوه تنظیم برنامه سالانه بر اساس "الگوی جدید تعالی" مطالبی را بیان کرد و فرصت ها و چالش های الگوی تعالی را مطرح کرد.
او در پایان، مراحل تدوین برنامه تعالی مدیریت، اجرا، ارزیابی و خود ارزیابی را همراه با پرسش و پاسخ تشریح و توضیح داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار