خانواده‌های اصیل تبریز که در بافت مرکزی شهر ساکن هستند باید در بافت مرکزی حضور داشته باشند و بمانند

تبریز(پانا) - دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تبریز در ساختمان شورای شهر تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌های اصیل تبریز که در بافت مرکزی شهر ساکن هستند باید در بافت مرکزی حضور داشته باشند و بمانند

شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به ۲۱ فوریه سالروز جهانی زبان مادری گفت:افراد بسیار اندکی وجود دارند که از زبان مادر خود استفاده نکرده و از آن لذت نبرند؛ سالروز زبان مادری موجب پیوند بیشتر فرهنگ های زبانی خواهد شد و انسان ها احساسات خود را با زبان مادری می‌توانند بهتر بیان می کنند.
وی ادامه داد و گفت:همه حق دارند به زبان مادر بخوانند و بنویسند.این یک اصل قانونی است و مقام معظم رهبری نیز بارها به آن ‌تاکید داشتند.
دبیری تصریح کرد: برای همه واجب است تا موجب گسترش و بالندگی زبان مادری خود شوند و همواره وجود زبان های مختلف موجب همکاری و پیوند در کشور می‌شود و باید همانند یک گنج از زبان مادری خود حراست کنیم.
دبیری در ادامه با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص تراکم‌ مازاد گفت: ضریب یک ونیم در محاسبه ها، محاسبه می‌شود که مصوبه شورا این بند را ندارد و فرمانداری نیز آن را تایید نکرده است.
وی اضافه کرد: از شهرداری انتظار داریم هرچه سریعتر این ضریب یک و نیم را حذف کند و مبالغ اخذ شده نیز عودت داده شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال فضای سبز اظهارداشت: درخصوص نامگذاری سال جاری متاسفانه نتوانسته ایم به اهداف خود دست یابیم و از این روزاین امر باید با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم به قولی که داده شده عمل کنیم .
شهرام دبیری اضافه کرد : در جلسه آتی شورای شهر درخصوص اقدامات انجام ‌شده در خصوص فضای سبز گزارش داده شود.

وی همچنین با اشاره به حادثه قطار شهری افزود: گزارش این حادثه به کمیسیون عمران ارجاع شده و کمیسیون عمران گزارش خود را از بررسی علت این حادثه ارایه کند.
دبیری انتصاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی تراکتور را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا این تیم با همراهی هوادارن در لیگ برتر و لیگ ‌قهرمانان آسیا افتخار آفرینی کند.
در ادامه سونیا اندیش رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص گزارش علت حادثه قطار شهری گفت: در این خصوص تمامی اعضای کمیسیون و کارشناسان این کمیسیون جهت بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند و این امر که چگونه از تکرار این حادثه جلوگیری شود مورد بررسی است.
وی اضافه کرد: گروه های کارشناسی مشهد و تهران در تبریز حضوریافتند و نظر کارشناسی هفته گذشته ارائه شده است که مغایرت هایی وجود دارد که باید هماهنگی های لازم جهت رفع مغایرت ها انجام‌ شود.
دستور جلسه اول گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان های وابسته
دستور جلسه دوم شهرداری انتخاب اعضای حقیقی هیأت امنای مرکز پژوهش های شورا بود که محمد باقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز گفت: طبق اساسنامه، مرکز پژوهش ها ۹ نفر هیات امنا دارد که رییس شورای اسلامی شهر تبریز، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز، سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار تبریز، و سه نفر متخصص مدیریت شهری عضو آن هستند.
وی افزود: نیکو خصلت، قلیزاده، بابایی اقدم بعنوان نمایندگان شورا و محمدتقی پیربابایی عضو فعلی هیات امنا در هیات امنای جدید مرکز ابقاء و اصغرپور و شهریور روستائی به جای جواد رحمتی و رسول قربانی به عنوان اعضای حقیقی جدید هیات امنای مرکز انتخاب شدند.
مهلت عضویت اعضای شورا تا پایان دوره پنجم شورا و سایر نفرات به مدت دو سال خواهد بود.
دستور جلسه سوم بررسی نامه فرماندار و رییس هیات تطـبیق در خصـوص مصوبات جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز بود که عبداله تقی‌پورنیز اظهار داشت: آنهایی که برای تراکم در قالب قانونی مراجعه می‌کنند بیشتر از ۴۵ درصد نباشد اما آنهایی که برای انتفاع شخصی مازاد بر تراکم دارد می‌تواند بسیار بیشتر باشد، اما در عمل مصوبه ما اجرا نمی‌شود.

فریدون بابایی اقدم تاکید کرد: قانون گریزی شدیدی در پروانه ها وجود دارد و شورا باید به عنوان ‌نماینده مردم وارد شود تا شاهد این حجم از ورودی پرونده های قانون گریزی در پروانه ها نباشیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نمی‌توانیم قبل از خلاف از شهروندان چک تضمین اخذ کنیم.
غلامحسین مسعودی ریحان افزود: اگر چک تضمین اخذ می‌شود از کلیه مناطق اخذ شود نه فقط در بافت فرسوده.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: خانواده‌های اصیل تبریز که در بافت مرکزی شهر ساکن هستند باید در بافت مرکزی حضور داشته باشند و بمانند.
سعید نیکوخصلت اضافه کرد: در کل دنیا بافت مرکزی جزو با ارزش ترین بافت های شهر است که باید اعیان و ارزش آن حفظ شود.
وی تاکید کرد: اما در تبریز محدوده بازار هویت خود را از دست می‌دهد و به سمت تجاری شدن حرکت می‌کند.

محرم محمدزاده گفت: تعدادی از افراد سودجو واحد های مشکل دار را اجرا و با قیمت پایین به شهروندان می‌فروشند و سند به آنها ارایه نمی‌کنند و شهروندام با مشکل روبرو می‌شوند.
وی افزود: در تبریز نمی‌توان کارتن را جابجا کرد چراکه افراد سودجو جلوی شما سبز شده و کارتن را به قیمت پایین برمی‌دارند اما در زمینه انتقال مصالح ساختمانی هیچ ایرادی وجود ندارد و در شهر حمل می‌شود باید تولید و توزیع مصالح با نظارت کافی انجام شود.

دبیری گفت: شهرداری می‌تواند به جای چک سایر ضمانت نامه ها را اخذ کند.

قلیزاده گفت: در مورد چکها حساسیت ایجاد شده است و پیشنهاد میکنم تخفیفات در صورت وقوع تخلف گرفته شود.

سونیا اندیش اضافه کرد: لایحه‌ای درخصوص ساماندهی خودیاری در شورا تصویب شد که موجب شده شهروندان با مشکلات روبرو شوند.
وی گفت: وقتی شهروندان به نحوه محاسبه جریمه شکایت می‌کنند جریمه بیشتر می‌شود که باز در صورت شکایت رای بیشتر می‌شود این باعث ناراحتی شهروندان شده است.
اندیش اضافه کرد: در خصوص پارک حاشیه‌ای ارزش افزوده دوسال است که پرداخت نشده اگر از مردم دریافت شده که باید پرداخت می‌شد اگرنه پیمانکار باید ارزش افزوده را پرداخت کند.
وی تاکید کرد: مصوبه کمیسیون برای هرساعت پارک در پارک حاشیه‌ای ۱۸۰۰ تومان است که شورا به مصوبه تعرفه عوارض محلی تاکید می‌کند.

دبیری گفت: مصوبه شورای شهر در خصوص پارک حاشیه‌ای با لحاظ قوانین اجرا شود.

براساس اعلام ایرادات ۱۶ بندی هئیت تطبیق برای تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ اعضای شورای شهر تمامی ۱۶ بند را بررسی و ایرادات گرفته شده را اصلاح و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.
در پایان طرح نامگذاری یک خیابان به نام مهندس برای روز مهندس به تصویب رسید.
همچنین اعضای شورای شهر بعد از زمان جلسه علنی به تذکرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار