سلامت مردان، عامل استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور

تهران (پانا) - هفته ملی سلامت مردان ایران، با شعار همه گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سلامت مردان، عامل استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور

اولین پنجشنبه اسفند ماه هر سال به عنوان روز سلامت مردان نامگذاری و مقرر شد هر ساله در این روز با هدف حساس سازی جامعه به این امر، آموزش، فرهنگ سازی و در حد امکان مداخلات تشخیص و درمانی در مورد سلامت مردان انجام شود. با توجه به اهمیت سلامت مردان و برای ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها، برنامه های مربوطه، هفته ای به همین نام یعنی هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما) در نظر گرفته می شود.

سلامت مردان، استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت. مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد دارند و استرس شغلی در آنها بیشتر است. از سوی دیگر مردان به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی، کمتر به پزشک و مراکز درمانی مراجعه می کنند و معمولا مراجعه را تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

نامگذاری هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت بوده است. شعار سال 1399 هفته ملی سلامت مردان ایران، «همه گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان» است.
لازم به ذکر است هر روز در هفته سلامت مردان که از اول تا هفتم اسفند است با عناوینی نام گذاری شده است.
عناوین این هفته عبارتند از: جمعه 1 اسفند، حفاظت از سلامت خانواده و پیشگیری از ناباروری مردان، شنبه 2 اسفند، بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا، یکشنبه 3 اسفند، شیوه زندگی سالم مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی، دوشنبه 4 اسفند، سرطان های شایع مردان و مراقبت های پیشگیرانه در دوره کرونا، سه شنبه 5 اسفند، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، چهارشنبه6 اسفند، نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامتی خود در دوره کرونا، پنجشنبه7 اسفند، (روز پدر) گرامیداشت مقام پدران و توجه بیشتر به سلامت آنان در دوره کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار