معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کرونای انگلیسی در کمین نوجوانان و جوانان است

شهروندان با جدیت بیشتری دستورالعمل ها را رعایت کنند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی در کمین نوجوانان و جوانان است، گفت شهروندان باید با جدیت بیشتری دستور العمل ها را رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کرونای انگلیسی در کمین نوجوانان و جوانان است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به تفاوت‌های ویروس کرونای انگلیسی با ویروس معمولی، افزود: شدت سرایت این ویروس بسیار بالا است و افراد سنین پایین به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

وی به علائم این ویروس اشاره و اظهار کرد: علائم آن سریع‌تر بروز کرده و شدت آن نیز بیشتر است و مرگ و میر در این نوع ویروس با توجه به روند انتشار و انتقال آن نیز بیشتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان باید بیشتر از گذشته به توصیه‌های بهداشتی توجه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: اگر چه طور نمونه‌ای از این ویروس در گیلان مشاهده و گزارش نشده است اما با توجه به درگیری سایر استان‌ها احتمال سرایت آن نیز به استان وجود دارد.

وی در ادامه به راهکارهای جلوگیری از انتقال و انتشار این ویروس نیز اشاره و اضافه کرد: راه‌های پیشگیری از این ویروس همانند ویروس کرونای معمولی است و شهروندان باید توجه بیشتری به دستورالعمل‌ها داشته و با جدیت رعایت کنند.

حیدرزاده تأکید کرد: شهروندان باید از تردد غیر ضروری، شرکت در مهمانی، حضور تجمع و دورهمی ها به صورت جدی پرهیز کنند.

وی افزود: اشخاص آسیب پذیر مانند سالمندان و بیماران زمینه‌ای، خانم‌های باردار تا حد ممکن از حضور در بیرون از منزل خودداری کرده و زدن ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری و شستشوی مداوم دست‌ها باید به صورت جدی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: عدم تجمع در مکان‌های سربسته و فاقد تهویه نیز باید از سوی شهروندان رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار