پیروزی دانش آموزان پیشتاز ناحیه 4 شیراز در اولین مناظره ملی دانش‌آموزی

شیراز (پانا) – دانش‌آموزان پیشتاز دختر و پسرمقطع متوسطه ناحیه 4 شیراز با دانش‌آموزان پیشتاز ناحیه ۲ در اولین مناظره ملی دانش آموزی به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی دانش آموزان پیشتاز ناحیه 4 شیراز در اولین مناظره ملی دانش‌آموزی

مرحله نخست اجرای طرح نخستین مناظره ملی دانش‌آموزی در فارس با حضور 17 تیم در قالب 9 گروه برگزار شد که به دلیل شیوع بیماری هر تیم با حضور در محل تعبیه شده از سوی سازمان دانش‌آموزی منطقه خود به صورت مجازی روبروی تیم مناظره کننده مقابل قرار می‌گرفت، این رقابت در ناحیه 4 شیراز نیز در سالن امام رضا ناحیه و با حضور مسوول سازمان دانش آموزی ناحیه و هیات داوران و کارشناسان سازمان دانش آموزی استان برگزار شد و دانش‌آموزان پیشتاز دختر با موضوع «تاثیر محتوای کتب درسی بر تربیت دانش آموزان» با هم به گفت‌وگو و دفاع از مواضع خود پرداختند، با اعلام نتایج مناظره از سوی سازمان دانش‌آموزی فارس، دختران ناحیه 4 توانستند در رقابت با دختران پیشتاز ناحیه ۲ شیراز برنده شوند و به مرحله بعد راه یافتند.

دانش‌آموزان پیشتاز پسر ناحیه 4 هم با موضوع «اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی غیر بومی» با دانش‌آموزان پیشتاز پسر ناحیه دو به رقابت پرداختند.

حمیدرضا رستمی مسوول سازمان دانش آموزی ناحیه 4 شیراز در گفت‌وگو با پانا گفت: به منظور ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان به ویژه مهارت تفکر نقادانه و سخنوری و توسعه‌ فرهنگ گفت و گو و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی، مناظره ملی دانش‌آموزی با موضوعات مختلف توسط سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

او گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تربیت اجتماعی دانش آموزان از طریق توسعه‌ فرهنگ گفت وگو، تقویت مهارت تفکر خلاق و نقادانه، مهارت سخنوری، تقویت روحیه نقدپذیری در میان دانش آموزان، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و بالا بردن آگاهی دانش‌آموزان و تقویت فعالیت‌های گروهی و شناسایی دانش‌آموزان و در عرصه سخنوری و نقد است.

او در ادامه گفت: در این مناظره دانش‌آموزی دو تیم موافق و مخالف متشکل از چهار دانش‌آموز پیشتاز (دو نفر مناظره کننده و دو نفر محقق) به بحث و گفتگو به صورت مجازی می پردازند.

این مناظره ملی در سطح استانی و رقابت بین نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان‌ها توسط سازمان دانش آموزی استان در حال برگزاری است و با اعلام نتایج مرحله نخست این رقابت، تیم های برنده خود را آماده دور دوم مناظره می‌کنند.

خبرنگار: رقیه آقاحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار