مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

مدیران مراکز دارالقرآن‌ها خود را برای ارزیابی و اعلام وضعیت آماده کنند

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه پنجمین دوره از توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور، از اهمیت درجه‌بندی کردن دارالقرآن‌های کشور برای تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق برای آن‌ها سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مراکز دارالقرآن‌ها خود را برای ارزیابی و اعلام وضعیت آماده کنند

محمدرضا مسیب‌زاده، اتمام این دوره از توانمندسازی را آغاز کار بزرگ‌تر و اتفاق ارزشمندتر دانست و گفت: برگزاری این دوره توانمندسازی، برگ زرین دیگری بر اوراق ارزشمند فعالیت‌های قرآنی است.
مسیب‌زاده در این مراسم ضمن تاکید بر وسعت برگزاری چنین دوره‌ای به صورت آنلاین، گفت: هیچ چیزی ساده‌تر از این نبود که ما این دوره را برگزار نکنیم؛ اما به لطف پروردگار و همت و همراهی شما، این کار بزرگ را انجام دادیم.

وی افزود: ۶۰۴ نفر از مدیران در نظرسنجی میزان رضایت از برگزاری این دوره شرکت کردند و ۸۷ درصد رضایت کامل را داشتند و از تلاش شما بزرگواران و عوامل اجرایی این دوره کمال تشکر را دارم.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی مرحوم عبدالباقی، گفت: ما دارالقرآن‌ها را مرکز و مامن‌ فعالیت‌های قرآنی محله‌، منطقه و شهرستان را در دارالقرآن می‌بینیم؛ لذا کار در یک فضای ضعیف، از نظر ما قابل قبول نیست.
مسیب‌زاده با تاکید بر اینکه مدیران مراکز دارالقرآن‌ها باید خود را برای ارزیابی و اعلام وضعیت خود آماده کنند؛ گفت: لازم است دارالقرآن‌ها درجه‌بندی شوند تا بتوانیم بر اساس آن یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. امسال سال توانمندسازی نیروی انسانی اداره کل قرآن، عترت و نماز است. ما ۶۰ هزار نفر از معلمین پایه سوم، پایه هشتم و مدیران مدارس بر اساس طرح مبین در حوزه نماز آموزش دادیم. اگرچه سهمیه ما ۶۰ هزار نفر بود؛ اما ۱۲۶ هزار نفر در این دوره شرکت کردند. همچنین در دوره سواد رسانه‌ای ۲ هزار نفر آموزش دیدند و در این دوره‌ی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور، ۹۰۰ نفر شرکت کردند که تمام‌ این‌ها برای ما بیشتر اهمیت دارد.
وی در ادامه افزود: تمامی کارهای ما باید متکی به تکمیل محتوای آموزشی مراکز باشد. دوره‌ی مقدماتی و عمومی آماده است. دوره تخصصی هم در دست اجرا است. همچنین سند منشور توسعه قرآنی کشور همه‌ی آن چیزی است که در حوزه قرآنی کشور باید بدانیم؛بنابراین به خوبی آن را مطالعه کنید. توسعه وقف مشارکتی را نیز باید در دستور کار قرار گیرد و با اداره کل قرآن، عترت و نماز همراهی لازم را داشته باشید. اگر در دارالقرآن‌ها شورای دارالقرآن راه‌اندازی شود کارها بین افراد تقسیم می‌شود و افکار مختلف به کمک ما خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار