مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد:

چرا یک ابزار مهم برای خروج از تحریم ها را از بین ببریم ؟

خبرگزاری پانا: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد از متولیان امر خواست تا به نگرانی های کارشناسان نسبت به واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران پایان دهند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، سید محمد سیدی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی تهران یکی از بهترین ابزارها برای توسعه تجارت بین المللی است و در شرایط فعلی یکی از ابزارهای مهم برای خروج از تحریم ها و محلی برای همفکری تجار ایرانی و خارجی برای پیدا کردن مسیر های عبور از تحریم است که این مرکز نمایشگاهی را بسیاری از صنعتگران و تجار خارجی، به عنوان مرکز مراودات و مبادلات با ایران می شناسند .

وی افزود: تصمیم واگذاری زمین این مجموعه نگرانی های کارشناسان عرصه اقتصاد و تجارت را به دنبال داشته است.

این کارشناس صنعت نمایشگاه که پیش از این مدیریت انجمن نمایشگاه های ایران را نیز بر عهده داشته، گفت: معتقدم فعالیت نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات غیر نفتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با اینگونه واگذاری‌ها، تداوم خدمت رسانی به تولیدکنندگان داخلی در سال حماسه اقتصادی دچار اختلال خواهد شد .

وی محل فعلی نمایشگاه تهران را با توجه به موقعیت دسترسی مناسب آن، فضای خوبی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی دانست و گفت: این مکان، سال هاست در ذهن فعالان عرصه اقتصاد داخلی و خارجی نقش بسته است.

سیدی با بیان اینکه هرچند نمایشگاه بین المللی مشهد به لحاظ وجود زیرساخت های بسیار مناسب از جمله حمل و نقل، امکان و مطلوبیت‌های اقتصادی و اجتماعی، مدعی میزبانی مناسب از نمایشگاه ها است، اما در هر صورت، تهران به عنوان پایتخت شرایط ویژه ای دارد و باید از این مرکز فعلی خود به بهترین صورت استفاده کنند که تضعیف نمایشگاه تهران معادل تضعیف صنعت نمایشگاهی کشور است.

وی از دغدغه های مسئولان دلسوز کشوری در این زمینه تشکر کرده و اظهار امیدواری کرد در دولت جدید صنعت نمایشگاهی به رشد بیش از پیش خود ادامه دهد و جایگاه شایسته تری در منطقه کسب کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار