در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان‌های شمال غرب کشور؛

حکیم‌زاده: دوره دبستانى و پیش دبستانى بنیاد آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی صبح روز چهارشنبه 29 بهمن 99 در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان های شمال غرب کشور به میزبانی تبریز حضور یافت.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: دوره دبستانى و پیش دبستانى بنیاد آموزش و پرورش است

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، رضوان حکیم زاده صبح روز چهارشنبه 29 بهمن 99 در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان های شمال غرب کشور به میزبانی تبریز، اظهار داشت: هر گامى که در تعلیم و تربیت به طرف جلو برمیداریم در سایه خدمات معلم دلسوز حاضر در کلاس می باشد .

معاون آموزش ابتدایی وزیر بیان کرد: در شاخص هاى اختصاصی و عملکردى، آموزش ابتدایى با پیشروى هدفمند توانسته است بسیارى از چالش ها و بحران هاى بوجود آمده بعلت شیوع بیمارى کرونا را پشت سر گذارد.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه نکته که کاهش تکرار پایه همراه با افزایش کیفیت یادگیرى یکی دیگر از اهدافى است که ما به دنبال تعالی آن هستیم ، افزود: دوره دبستانى و پیش دبستانى بنیاد آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: سنجش گران آموزش بعنوان طرحی برای پایش منظم و مداوم از نحوه تعلیم و تربیت یکى از طرح هاى بسیار کاربردى استان آذربایجان شرقى و الگویى است که ما در دوره ابتدایی به دنبال آن هستیم چرا که دانش آموزان این دوره، یادگیرندگان خودراهبر نیستند و باید بر پیشرفت تحصیلی ایشان نظارت نموده و ارزیابی کرد.

معاون وزیر ابراز داشت: دسترسی به آموزش به معنای یادگیری نیست، ممکن است دانش آموزان به انواع مختلف اطلس آموزشی دسترسی داشته باشد ولیکن یادگیرى در آن ها اتفاق نیافتد.

حکیم زاده در بیان ارزش آموزش حضوری اظهار کرد: هرچند آموزش مجازی فرصت های جدیدی را پیش روی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها قرار داده است، لکن چالش هایی هم در پی دارد که از جمله این چالش ها می توان به عدم دسترسی همه دانش آموزان به امکانات فناوری و پیامدهای روحی آن برای این دانش آموزان و عدم امکان حمایت برخی از خانواده ها به دلیل سواد ناکافی و نمایان شدن بیش از پیش نابرابری شرایط دانش آموزان اشاره کرد.

حکیم زاده اظهار داشت: بازمانده از آموزش باید به بازمانده از یادگیرى تبدیل شود و نقش هاى عوامل اجرایی و آموزشی مدارس را بر این اساس تغییر دهیم و پس از تامین ابزار و تجهیزات آموزشی ، مرحله بعدی این است که اطمینان پیدا کنیم یادگیرى در دانش آموزان اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار