گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری مجلس فاقد مبانی علمی و کارشناسی است

تهران (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از گزارش منتشر شده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری  که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است کاملا غیرتخصصی و غیرکارشناسی است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری مجلس فاقد مبانی علمی و کارشناسی است

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حشمت‌اله عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران مهمترین دلیل آن را پایین بودن تعداد نمونه‌های مورد بررسی در این پژوهش دانست و افزود: در سطح کشور بیش از 4میلیون واحد تولیدی، توزیعی و صنفی وجود دارد و این در حالی است که نمونه‌های مورد بررسی در گزارش مذکور تنها 6800مورد است که اصلا پذیرفتنی نیست و نتایج مبتنی بر این میزان نمونه کاملا تورش‌دار و توام با خطای غیرقابل پذیرش است و علاوه بر این شاخص‌های مورد استفاده در این بررسی غیراستاندارد و غیر قابل استناد است.

عسگری با انتقاد از نتایج این بررسی که استان تهران را ناامن‌ترین استان کشور از حیث سرمایه‌گذاری معرفی کرده گفت: واقعیت قضیه این است که استان تهران تنها استانی است که به دلیل تقاضای وافر سرمایه‌گذاری زمین‌های داخل شهرک‌های صنعتی آن از طریق مزایده واگذار می‌شود و شهرک‌های تازه تاسیس آن در کمتر از یک ماه واگذار می‌شوند.

وی همچنین اضافه کرد: در طول 10ماه گذشته علیرغم شرایط تحریم و کرونا جواز ساخت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت بیش از 100درصد رشد داشته است و در سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی و گردشگری نیز رشد 35درصدی داشته‌ایم. حال سوال اینجاست که در استانی که تا این اندازه ناامن جلوه داده شده سرمایه‌گذاران با اشتیاق ورود نمایند؟ پس فهم و منطق سرمایه‌گذاران کجا می‌رود؟ یعنی سرمایه‌گذاران به این موضوع مهم کم‌توجه‌اند؟

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه گفت: نکته بسیار مهم این است که این گزارش کاملا تخصصی باید توسط دستگاه تخصصی یعنی وزارت اقتصاد یا اتاق بازرگانی کشور تنظیم و منتشر شود نه دستگاه غیر تخصصی.

عسگری در پایان گفت: انتظار می‌رود در تدوین گزارشات تخصصی آتی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از جامعه علمی کشور و نهاد‌های تخصصی کمک گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار