معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اقلیم‌های ایران جلوه‌های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند

تهران (پانا) - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دهمین جشنواره بین المللی مدو لباس فجر گفت اقلیم‌ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه‌های چشمگیری از پوشش‌های ایرانیان را به نمایش می‌گذارند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اقلیم‌های ایران جلوه‌های چشمگیر فرهنگ پوششی هستند

سیدمجتبی حسینی در قسمتی از پیام خود به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر آورده است، اقلیم‌ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه‌های چشمگیری از پوشش‌های ایرانیان را به نمایش می‌گذارند.

اقلیم‌ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه‌های چشمگیری از پوشش‌های ایرانیان را به نمایش می‌گذارند که هر کدام برخاسته از خصلت‌های حیات فردی وُ خُلقیات زیستِ جمعی است. شکل‌ها و طرح‌ها و رنگ‌هایی به غایت آراسته به صورت و معنا، که پای در تمدن و تکیه به تاریخ و ریشه در دین دارند. جشنواره‌ مد و لباس فجر، می‌کوشد جلوه‌گاه جمال و کارنامه‌ کمال لباس ایرانی باشد. شناسنامه‌ای که می‌توان در اوراق آن به استغنای فرهنگی مردمان ایران‌زمین ایمان آورد که این هنرصنعتِ بدیع، زاده‌ زیبااندیشی و برخاسته از نبوغی است که از پسِ سده‌ها وُ هزاره‌ها، اسباب تذهیب و تزیینِ صنعت و هنر روزگار ماست.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام آورده است جشنواره‌ مد و لباس فجر با تاکید بر پیشینه‌ پوشش ایرانی و احترام و التزام به باورهای بلند و آموزه‌های راستین و مکلّف دانستن خود به کشف راز زیبایی‌ها و رمزیایی‌های این هنرصنعت، مضمون غالب این دوره‌ خود را از پس «مکران» و «گلستان» به دیار کُهن «کاشان» متمرکز داشته است و سر آن دارد که با برجسته‌سازی ظرفیت زادبوم‌ها و بهره‌گیری از دارایی فرهنگی مناطق، آیینه‌ اصالت‌ها و روزآمدی‌های بدیع گردد. وجه متمایز این جشنواره علاوه بر تاکید بر رقابت‌ها و نوزایی‌های هنری، ایده‌پردازی‌های خلاقانه در راستای تقویت صنعت طراحی و تولید لباس و دعوت به مشارکت مؤسسات متخصص در این حوزه و امکان‌سازی مطالعاتی و فرصت‌های پژوهشی می‌باشد.

به کوشش کریمانه‌ هنرمندان و متولیان این حوزه، گفتگوهای مستمر و موثری که متضمن اختلاط مضامین هویتی و مولفه‌های فرهنگی باشد، مطرح شده و به ارتقاء و اعتلای فرهنگ پوشش و پویش بیشتر این جامعه منتهی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار