حاج‌علی‌اکبری: هیات به منزله مکمّل برای همه فعالیت‌های تشکیلاتی تلقی می‌شود

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبر ی در اتحادیه در  نشست صمیمی با کادر اتحادیه چهارمحال و بختیاری بر فعالیت هیئت‌های دانش‌آموزی به عنوان مکمّل همه فعالیت‌های تشکیلاتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حاج‌علی‌اکبری: هیات به منزله مکمّل برای همه فعالیت‌های تشکیلاتی تلقی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبر ی در اتحادیه در نشست صمیمی با کادر اتحادیه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک سالروز میلاد فرخنده حضرت باقرالعلوم علیه‌السلام و آغاز ماه مبارک رجب گفت: ماه مکرمه رجب آغاز فصل معنویت و نیایش است،

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به بیانیه گام دوم بیان داشت: در فهرست قوت‌ها ی یک مومن قوی؛ آن بخشی که خیلی اهمیت پیدا می‌کند بخش معنویت است که حضرت آقا در بند دوم هفتگانه پایانی به‌عنوان اخلاق و معنویت نامگذاری نموده و برای آن یک عنوان مستقلی را در آنجا تعبیه کرده‌اند.. معنویت حاصل اتصال فکری در مرحله بنیانگذاری و اتصال قلبی به عالم غیب است. در واقع سرچشمه معنویت از عالم غیب است.

وی گفت: معنویت مورد تجویز در معارف الهی معنویتی است معرفت بنیان و دارای ریشه‌ها و مبانی معرفتی . این اتصال معنوی مربوط به برنامه‌ی همه‌ی سال انسان مؤمن است منتها خداوند تبارک و تعالی یک قطعه‌هایی از زمان را برای غنی‌سازی این ارتباطات غیبی انسان‌ها به طور خاص و جداگانه در نظر گرفته است که همین بهار معنویت است که با ماه رجب شروع می‌شود و تا ماه مبارک رمضان در اوج قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری نوجوانی و اوایل دوره جوانی را بهترین سن برای تقویت بنیه معنوی انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌خاطر ویژگی‌های قلب جوان که همسایگی دارد با ملکوت عالم و هنوز از مبدأ خودش فاصله نگرفته است و هنوز گرفتار حجاب‌های غلیظ نشده است لذا یک نوع آمادگی ویژه‌ای در این مرحله در این‌ها وجود دارد.

وی گفت: یکی از رسالت‌های بزرگ انجمن اسلامی عبارت است از اینکه بتواند این محور و این نقطه اساسی را در جامعه مخاطبان خودش تقویت کند و تسهیل کند و زمینه‌ای را فراهم کند تا بچه‌ها معنویت ناب را در این مرحله بچشند و با آن اُنس بگیرند و حظّ‌شان حظّ مناسبی باشد و و قواعد اصول و تنظیمش را تا حد زیادی دریافت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه، هیئت و فضای آن را برای دانش‌آموزان و مجموعه حائز اهمیّت و پیش‌برنده دانست و بیان داشت: وقتی انسان در فضای هیئت تمرکز پیدا می‌کند یک جوشش عواطف جمعی بوجود می آید و در آنجا بین بچه‌ها و آن نقطه اصلی و ولیّ کامل ارتباط پیدا می‌شود و به این ترتیب برداشت‌ها خیلی برداشت‌های فوق‌العاده است و یک آمادگی است برای خیلی از بهره‌مندی‌ها.

وی با تأکید بر قدرشناسی و بهره‌مندی از هیئت‌ها خاطرنشان کردند: یک مجموعه با ویژگی‌های ما حتماً باید قدر هیئت را بداند و برایش فکر کند، زمینه‌سازی و طراحی کند. برای ما به عنوان یک تشکل آنجایی که می‌تواند انگیزه های پایدار و خالص را به وجود بیاورد و چسبندگی تشکیلاتی و ارتباطات قوی و اثرگذاری‌های میدانی در حوزه‌های مختلف را به همراه داشته باشد ، دقیقا همین هیئت وتقویت بنیه معنوی بچه‌ها است که باید به خوبی از آن بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: هیئت به منزله یک مکمّل برای همه فعالیت‌های تشکیلاتی تلقی می‌گردد که از جذب و شناسایی بگیرید تا آن نقطه نهایی قرارها برای اقدام نهایی در میدان تا این شناختی که بین بچه‌ها شکل می‌گیرد و عواطفی که بین آنها توزیع می‌شود و تا نقش‌پذیری‌های گوناگونی که در آنجا به عنوان تقسیم کار به‌عهده خود آنها گذاشته می‌شود و یک فهرستی است از کارها و مسئولیت‌هایی که عمده بچه‌ها را پوشش می دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تقویت فکری دانش‌آموزان را جدّی و مهم دانست و بیان کرد: ما باید بتوانیم تفکر را در بچه‌ها تقویت کنیم. و در محور تقویت فکری به معنای اینکه بچه‌های ما به اندازه همان سنّ و شرایط‌شان و از نظر ظرفیت‌های فکری به نقطه‌ای برسند که قدرت تحلیل شرایط خودشان را در محیطی که قرار می‌گیرند پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: مثلا اگر موضوع کتاب‌ها و بعد شیوه‌ی مطالعه شما همین شیوه‌ای باشد که فکر را تقویت کند یعنی در آن مباحثه و سوال باشد، ارائه باشد همین کاری که طلبه‌ها دارند مباحثات و امثال اینها در بین بچه‌ها باشد اینها یک مقدار ساحت فکری بچه‌ها را می‌تواند تقویت می کند یا مثلاً تاکید درستی در مجموعه ما در ارتباط با این اُنس با طبیعت؛ این یک مبنای کاملاً قرآنی و خواست پروردگار متعال است یعنی محیط نمایشگاه آیات الهی را در آن انسان سیر کند و با آن اُنس و ارتباط بگیرد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خودخاطرنشان کرد: ما بسیاری از این حظّ و بهره‌های تشکیلاتی‌مان را در ساحت‌های مختلف می‌توانیم در محیط طبیعی داشته باشیم. بچه‌ها را از محیط‌های مصنوعی دور می‌کند، از این فضای مجازی که خیلی مخاطرات دارد دور می‌کند و می‌برد به فضای واقعی و این بچه‌ها با متن آفریده‌های الهی ارتباط برقرار می‌کنند. یک وقت کم نگذاریم این جزو برنامه‌های اصلی است و شما می‌توانید باز همان شبیه بحث هیئت که کارکردهای خاص خودش را در ساحت‌های مختلف دارد این برنامه هم باز کارکردهای خودش را در ساحت‌های مختلف می‌تواند داشته باشد و به منزله یک فرصت برای ارتباط، اُنس، نشاط، تفکّر و خیلی چیزهای دیگر.

نماینده مقام معظم رهبری به استفاده از سرود در مجموعه اشاره داشت وگفت: کمتر چیزی در آن بخش‌های هنری به اندازه سرود می‌ر‌سد و سرودهای دانش‌آموزی خیلی پیش‌برنده است، یعنی در بخش معنوی، حماسی، انقلابی، بخش هماهنگی‌های جمعی و در آن روحیه جمعی و تشکیلاتی چیز عجیبی است اما بهره ی تشکیلات ما در این ارتباط کم است شما سعی کنید این بهره را زیاد کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار