رخشانی‌مهر: تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است

مدارس قدیمی باید به عنوان میراث فرهنگی حفظ شوند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر تلاش برای حفظ و نگهداری مدارس قدیمی به عنوان یک اثر فرهنگی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر:  تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر روز دوشنبه درسفر به شرق مازندران ضمن بازدید از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و نکاء چند پروژه آموزشی را کلنگ زنی و افتتاح کرد.

رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزشی و پرورشی دارالفنون حضرت رقیه(س)، مدرسه شهید زاهدی و طرح ملی استخر دانش آموزی شهرستان گلوگاه بر رفع موانع تکمیل این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: برای پروژه استخر شنای دانش آموزی این شهرستان تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است و به زودی با تامین اعتبار لازم این پروژه نیز تعیین تکلیف می شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین مدرسه ابتدایی شش کلاسه "راه روشن فردا" را در روستای قلعه پایان گلوگاه افتتاح کرد. این مدرسه با مشارکت خانواده نیکوکار زنده یاد"محمدحسین رحمانی"با زیربنای ۶۲۰ متر مربع و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با حضور در شهرستان بهشهر مدرسه هشت کلاسه شاهد با مشارکت "بانو همتی" و مجتمع پژوهش‌سرای دانش آموزی خورشید را افتتاح کرد و کلنگ ساخت مدرسه شش کلاسه شهرک امام خمینی (ره) بهشهر را که با مشارکت بنیاد برکت ساخته خواهد شد بر زمین زد.

در ادامه با حضور رخشانی مهر در شهرستان نکا عملیات ساخت دبیرستان شش کلاسه مولوی که از محل طرح های تخریب و بازسازی است، آغاز شد.

ضرورت حفظ و نگهداری مدارس قدیمی

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ های نکا، بهشهر و گلوگاه مازندران گفت: یک فضای آموزشی جدا از کاربری تعلیم و تربیت دارای روح و خاطرات چندین نسل است که هویت آموزشی هر منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یک فضای آموزشی تازه تاسس حداقل باید 70 سال عمر کند تاکید کرد: ادارات آموزش وپرورش متولی اصلی نگهداری فضاها هستند، متاسفانه در کشور ما پس از چند دهه اصرار بر تخریب به عنوان تنها راه حل برای برطرف کردن مشکلات فضای آموزشی مطرح میشود که باید این تفکر به سمت ارتقای فرهنگ نگهداری و مرمت و بهسازی تغییر کند.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در همه جای دنیا فضای آموزشی همچون میراث فرهنگی حفظ و نگهداری می شود؛ تخریب را آخرین راه حل توصیف کرد و گفت: همه باید بدانند که تخریب فضای آموزشی همانا نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است و تلاش ها باید معطوف به حفظ و نگهداری فضای آموزشی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: چنانچه مشکلات فرسایندگی فضای آموزشی ناشی از مصالح است باید این مشکلات احصا شده و نوسازی مدارس مکلف به اصلاح آن است.

در ادامه وضعیت پروژه های درحال ساخت مناطق مورد نظر بررسی و تصمیمات لازم جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار