دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر:

تاکنون موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در استان بوشهر مشاهده نشده است

بوشهر(پانا)- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داد تاکنون موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در استان بوشهر مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در استان بوشهر مشاهده نشده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار کرد: به علت سرعت بالای انتقال ویروس جهش‌یافته انگلیسی و درگیری بیشتر رده سنی جوانان، متأسفانه میزان مرگ‌ومیر ناشی از اینگونه نسبت به گونه‌های قبل بیشتر شده که خوشبختانه تاکنون موردی را در استان شاهد نبوده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای گفت: با افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، یک دستگاه اکسیژن ساز و ۲۵ تخت به تخت‌های ویژه استان اضافه‌شده و همچنین این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف بستری است که فعلاً این مکان برای درمان بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است.
وی افزود: به دلیل هم‌جواری استان بوشهر با استان خوزستان و تغییر رنگ اکثر شهرهای این استان می‌تواند برای شهرهای شمالی استان بوشهر زنگ خطر جدی باشد.
کشمیری با بیان آخرین وضعیت مبتلایان کرونا در استان بوشهر گفت: در یک هفته گذشته ما شاهد یک افزایش نسبی بیماری بوده‌ایم و در آمار روزانه به بالای ۱۰۰ نفر مبتلا رسیدیم که این وضعیت شامل بیماران مشکوک و قطعی بود که نشان‌دهنده یک روند صعودی در استان است.
وی تصریح کرد: افرادی که به سفر خارجی رفته یا با این‌گونه افراد تماس داشته‌اند، مورد بررسی قرارگرفته و برای اینکه بدانیم این ویروس جهش‌یافته یا نه از این افراد نمونه گرفته‌شده است.
کشمیری با بیان ثابت بودن کنونی موارد فوتی ناشی از این بیماری در استان بوشهر گفت: مرگ‌ومیر ۲ الی ۴ هفته بعد از افزایش موارد بستری، افزایش می‌یابد و اینکه اکنون در این مورد ثابت هستیم به دلیل کنترل ۲ هفته قبل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص افزایش موارد مثبت عنوان کرد: این افزایش از ابتدای بهمن‌ماه از ۱۹۰ به ۲۷۰ مورد و در هفته دوم از ۲۷۰ به ۴۰۰ مورد افزایش‌یافته است که نشان‌دهنده افزایش بستری و موارد مثبت سرپایی است.
کشمیری در خصوص وضعیت زرد ۵ شهرستان استان بوشهر بیان کرد: بر اساس کد ملی افراد بستری‌شده در یک شهرستان، رنگ‌بندی جدید مشخص می‌شود که تاکنون شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه، جم و کنگان از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر پیدا کرده است.
وی در خصوص افزایش مبتلایان قطعی به کرونا در استان خاطرنشان کرد: از زیر ۲۰۰ مورد به ۲۹۰ مورد و اکنون به ۴۴۰ مورد مبتلای قطعی در استان رسیده‌ایم.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر در خصوص داشتن بیماری زمینه‌ای در فوتی‌ها گفت: بیشترین فوتی مربوط به گروه سالمندان با ۷۱ درصد بوده که بیشترین فوتی در مردان با ۵۶ درصد و زنان ۴۳ درصد است که نشان‌دهنده وجود بیماری‌های مزمن و همچنین بیماری دیابت، فشارخون و قلبی در افراد مبتلا و فوتی است.
کشمیری در رابطه با طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر عنوان کرد: ۱۲۵ تیم رهگیری در منزل در سراسر استان تشکیل‌شده که قریب به 7 هزار نفر رهگیری شده‌اند که از ۱۵۰۰ نفر از آنها آزمایش گرفته‌شده و ۳۴۰ نفر از آنها ارجاع داده و ۴۰۰ نفر از آنها تستشان مثبت بوده است.
وی در رابطه با نحوه عملکرد طرح شهید سلیمانی بیان کرد: تیم‌های ۱۷ گانه مراقبت در منزل در سراسر استان تشکیل‌شده که به در منزل افرادی که در تماس با بیماران بودند رفته و افرادی که نیازمند مراقبت در منزل هستند یا به دارو نیاز دارند را در منزل مراقبت و حمایت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص تیم‌های نظارتی گفت: ۱۷۶ تیم نظارتی که متشکل از بخش سلامت، هلال‌احمر، بخش خصوصی است که بازدید اختصاصی و مشترک دارند.
کشمیری در خصوص ایام اعتکاف ماه رجب بیان کرد: امسال مثل سایر استان‌ها در استان بوشهر نیز اعتکاف به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی در خصوص تعطیلات آخر هفته خاطرنشان کرد: باید از سفرهایی که به استان بوشهر در حال انجام است، جلوگیری شود چون همین عامل باعث انتقال بیماری در استان به خصوص شهرهای مرزی خواهد شد و در تعطیلات پیش رو اجازه ورود به مسافران داده نشود.
کشمیری در خصوص ملوانان گفت: تمامی ملوانان با استفاده از کیت‌های دقیق در موقع خروج و ورود به استان بوشهر تست شده و اگر شاهد موارد مشکوک بودیم آنها را برای آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان ارجاع می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار