در شرایط کرونا، دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات مشاوره نیاز دارند

تهران(پانا)- با توجه به شرایط ویروس کرونا و به دلیل اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در قرنطینه خانگی به ‌سر می‌برند و آموزش‌ها مجازی شده، فعالیت مشاوران مدارس و نحوه فعالیت آنها در این ایام بسیار با اهمیت است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
در شرایط کرونا، دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات مشاوره نیاز دارند

جلسه مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدارس منطقه ۱۷، با رویکرد مداخله سریع، به موقع و موثر با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره و مدیران مدارس ابتدایی به میزبانی دبستان شهید محمد زاده با رعایت پروتکل های بهداشتی در دو جلسه جداگانه برگزار شد.
پورمحمود در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی، از تلاش‌های جهادگونه تمامی همکاران مدارس در دوران شیوع کرونا تشکر کرد و گفت: در شرایط پیش آمده دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات همکاران پرتلاش مشاور نیازمند هستند تا بدین طریق آرامش روحی و روانی لازم را جهت سپری کردن این ایام سخت کسب کنند.
پورمحمود در ادامه رسیدگی به مشکلات رفتاری و روانی دانش‌آموزان را وظیفه اساسی مشاوران و مدیران مدارس دانست و تاکید کرد: امروزه در زیست‌بوم جدید و دوران شیوع بیماری کرونا به جهت پیدایش آسیب‌های اجتماعی نوپدید، اهمیت پرداختن به بخش مداخلات رفتاری و روانی دانش آموزان بیش از گذشته اهمیت یافته است، زیرا تنها راه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، آموزش، اثربخش مهارت‌های زندگی است. مهارت‌هایی که دانش‌آموز در ارتباط با خود، جامعه و دیگران مسئولانه برخورد کند تا در موقعیت‌های پر خطر از خود محافظت کند. بر این اساس، انتظار می رود مدیران مدارس به این امر مهم اهتمام جدی داشته باشند.
در ادامه جلسه، کارشناسی مشاوره مطالب خود را در رابطه با برنامه های این کارشناسی و شیوه نامه مدیریت برنامه فوریت‌های روانی-اجتماعی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار