مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی:

اگر نتوانیم دانش‌آموزان را به تشکیلات جذب کنیم، آنها جذب گروه‌های دیگری با اهداف دیگر خواهند شد

تهران (پانا) - مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی بر اهمیت جذب دانش‌آموزان در تشکیلات تحت نظر نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر نتوانیم دانش‌آموزان را به تشکیلات جذب کنیم، آنها جذب گروه‌های دیگری با اهداف دیگر خواهند شد

علی نقی یزدان‌پناه، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی، امروز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۹ در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران درباره نسخه بازمهندسی شده تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان گفت: سازمان دانش‌آموزی هرگز سازمان مرکز نیست مگر اینکه در مدارس، مناطق و استان‌ها فعال حضور داشته باشد. بنده به این مهم باور دارم.

وی درباره بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان گفت: این موضوع به شدت ما را درگیر کرد و ما بارها تک تک موضوعات را مورد بحث قرار دادیم تا اینکه آقای وزیر جزئیات علمی و عملی آن را تائید کرد.

وی افزود: ما همه صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره تشکل‌های دانش‌آموزی را به عنوان پشتوانه نظری این بازمهندسی جمع‌آوری کردیم.

یزدان‌پناه درباره اهمیت نقش دانش‌آموزان در نسخه جدید تشکیلاتی گفت: برای جذب دانش‌آموزان باید سلایق مختلف را پوشش دهیم. واقعیت این است که امروز همه دانش‌آموزان به دنبال گروه و حضور در گروه هستند و اگر ما قادر به جذب آنها در تشکیلات خود نباشیم، دانش‌آموزان جذب گروه‌های دیگر با اهداف دیگر می‌شوند که ممکن است گروه‌های ناهنجار تشکیل دهند.

وی ادامه داد: به نظر بنده سازمان دانش‌آموزی نقش موثری در آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و فردی به دانش‌آموزان دارد و باید ارج نهاده شود.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی این نشست را برای آگاهی از نظرات روسای سازمان دانش‌آموزی در استان‌ها ارزشمند توصیف کرد و از مدیران سازمان برای فعالیت‌های گسترده شان در دوره کرونا قدردانی کرد.

ابوالقاسم شاکری مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی در ادامه نشست درباره روند تهیه نسخه بازمهندسی شده تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان و بازمهندسی تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: ما گاه ساعت‌ها تنها درباره یک واژه بحث کردیم و همه مصوبات با نظر هئیت اندیشه ورز صورت گرفته است. همه مراحل بر مبنای نظری و خارج از سلایق شخصی تدوین شد.

وی افزود: اصل قضیه این است که این بسته برای اجرا به شما تقدیم می‌شود بنابراین ما در این نشست منتظر شنیدن نظرات شما در باره این طرح هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار