معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

موردی از ویروس جهش یافته بریتانیایی در استان مشاهده نشده است

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی گیلان با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه احتمالا ویروس جهش یافته در همه کشور پخش شده، گفت در رصدها و تا امروز نمونه ای از این ویروس در استان پیدا نشده است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
موردی از ویروس جهش یافته بریتانیایی در استان مشاهده نشده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده اظهار کرد: این امر به معنی این نیست که در استان ویروس یاد شده نیست، از این‌رو حتما همه باید پروتکل ها را با حساسیت رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ١١٠ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند، اضافه کرد: اندکی روند ابتلا به بیماری در استان صعودی است که اصلا شرایط مناسبی نیست از این‌رو توصیه ما به مردم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا و انتقال کرونا است.

وی خاطر نشان کرد: دورهمی در این استان افزایش یافته در حالی که این جمع ها در انتقال ویروس کرونا نقش بسزایی دارد و از مردم درخواست می شود که به هیچ وجه اینگونه اجتماعات را برگزار نکنند و در تجمعات نیز حضور نیابند.

وی بیان کرد: از طرفی شنیده می شود افرادی که کرونا مثبت شده، اما در بیمارستان بستری نیستند، بستگان به عیادت آنان می روند.

وی تصریح کرد: مردم باید به شدت از اینگونه اقدامات پرهیز کنند زیرا هر تماس با بیمار کرونایی ممکن است منجر به بیماری چند نفر دیگر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اظهار کرد: اگر همه مردم در رعایت پروتکل ها با هم متحد شوند شرایط خوبی خواهیم داشت و می توانیم سال جدید خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ماسک زدن بهترین اقدام پیشگیرانه است که بیرون از منزل باید انجام داده شود، خاطر نشان کرد: حتی اگر می توانیم بهتر است دو ماسک استفاده شود.

هم اکنون ۴۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار