برگزاری کارگاه اخلاق اسلامی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما واحد شیروان

شیروان (پانا) - کارگاه اخلاق اسلامی با حضور معاونت سما، معاونت فرهنگی مجتمع، مدیران و همکاران سما با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی و فرهنگی سما شیروان با حضور استاد حجت السلام محمدی از شاگردان آیت الله بهجت(ره)برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه اخلاق اسلامی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما واحد شیروان

مهدی سرایدار ضمن عرض خیرمقدم خدمت همکاران مجموعه سما و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیه السلام عنوان کرد: توفیقی است در خدمت استاد معظم اخلاق حجت الاسلام محمدی باشیم که ایشان یار دیرین و شاگرد و همراه مرحوم آیت الله بهجت (ره) است. وی عارف و سالک الی الله و در یک کلام عبد مخلص خدا بود. همنشینی این استاد بزرگ باعث شد که نفس محمدی، هم قدسی بشود و هم کلامشان موثر و تاثیرگذار خواهد بود.
سپس حجت السلام محمدی پیرامون اهمیت علم و دانش و شغل معلمی سخنانی ارائه کرد و افزود: ارزش علم بر هیچ کس مخفی نیست که در آیات و روایات مبرهن است. همانطور که در قرآن اولین سوره ای که نازل شد از خواندن و نوشتن است.
سپس در ادامه حدیثی از امام صادق(ع) ذکر کرده و خطاب به معلمان گفت: برای خدا یاد بگیرید، علمتان را برای خدا به کار ببندید و به خاطر خدا علمتان را به دیگران بیاموزید.
در ادامه به توصیه هایی از آیت الله بهجت پرداختند که اول به علمتان عمل کنید و سپس نماز اول وقت را فراموش نکنید.
حجت الاسلام محمدی افزود: علم فقط سه چیز است: اول آیه ای محکمه؛ یعنی علم به اصول عقاید و دلایل قاطع در شناخت خدا و عظمت او و حقانیت انبیا و حجج الهی. دوم: فریضه‌ عادله؛ یعنی علم به مکارم اخلاق و صفات پسندیده‌ای که آدمی باید به آن‌ها آراسته شود. سوم: سنت قائمه؛ یعنی علم به احکام شرعی و وظایف عملی هر انسان. هر علمی غیر از این سه، فضیلت است و فضیلت نمی‌تواند جای علوم اصلی را بگیرد.»

در پایان حجت الاسلام محمدی به سوالات و شبهات دینی همکاران مجتمع آموزشی و فرهنگی سما پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار