مرغداری ها در تامین نهاده های مرغی هیچ مشکلی ندارند

اردبیل(پانا) - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اعلام کرد دولت در تامین نهاده های مرغی مرغداری ها هیچگونه مشکلی ندارد، بنابرین مرغدارها هیچگونه افزایش قیمتی در عرضه مرغ ندارند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مرغداری ها در تامین نهاده های مرغی هیچ مشکلی ندارند

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، حسین وطن‌دوست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جریان بازدید از محل سالن کشتارگاه مرغ اظهار کرد: استان اردبیل در زمینه تولید و عرضه مرغ کمبود ندارد و روزانه بیش از ۱۰۰تن مرغ در کشتارگاه های مرغی استان به بازار عرضه می شود.

او ضمن قدردانی از عوامل تولید کننده این مواد غذایی در استان گفت: خروج مرغ مازاد باید با مجوزهای لازم انجام گیرد و از عوامل انتظامی نیز در خواست شده که راه های ارتباطی و نحوه خروج مرغ را کنترل کرده و از خروج غیر مجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: همدلی، اهتمام جدی و نظارت کامل بر تمام مراحل از جوجه ریزی تا کشتار و فروش مرغ به مصرف کننده با قیمت مصوب مورد نظر و توجه مجموعه استانداری اردبیل است و باید همه با رعایت اصول به قوانین و مصوبات تمکین کنیم.

وطن‌دوست با بیان اینکه تامین و کشتار مرغ با قیمت مصوب تا کشتارگاه به عهده سازمان جهاد کشاورزی است افزود: نظارت بر کشتار بهداشتی و بارگیری بر کامیون های پلمب شده و تحویل آن به نماینده سازمان صمت نیز جز وظایف مسئول فنی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه اعلام شده است.

این مسوول ادامه داد: دریافت مرغ کشتار شده در کامیون های پلمب شده از در کشتارگاه و توزیع در واحدهای صنفی منتخب نیز بر عهده سازمان صمت است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: مردم فهیم استان باید با امنیت کامل این مواد غذایی را تهیه کنند چرا که حتی مرغ های کشتارشده در در کشتارگاه پلمب شده و در محل فروش توسط بازرسین سازمان صمت باز می شوند.

وطن‌دوست با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی لیست مرغداران را به تفکیک تعداد و مقدار به‌همراه مشخصات به استانداری ارسال کند، افزود: اداره کل دامپزشکی لیست کامیون های حامل مرغ پلمب شده را نیز به همراه مشخصات کامل راننده و شماره ماشین و محل مقصد توزیع را تا ساعت ۱۰ صبح روز بعد به استانداری و سازمان صمت و جهاد کشاورزی اعلام خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه سازمان صمت لیست و مقدار فروش واحدهای صنفی به واحدهای مرتبط اعلام کند گفت:با این اقدام و برنامه ریزی هیچ گونه تخلفی در عرضه برای مروغ فروشی ها و خروج مرغ از استان اتفاق نمی افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار