برگزاری نشست خبری ششمین جشنواره ملی اسباب بازی

عدد ۲۲۰؛ رمز داوری ششمین جشنواره ملی اسباب بازی

۲۲۰ اسباب بازی طراحی شده و ۲۲۰ عروسک ارسالی در جشنواره اسباب بازی داوری شدند

تهران (پانا) - نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری و محسن حموله، دبیر جشنواره اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عدد ۲۲۰؛ رمز داوری ششمین جشنواره ملی اسباب بازی

محمدرضا کریمی صارمی، رئیس جشنواره اسباب‌بازی در این نشست رسانه‌ای گفت: ششمین جشنواره اسباب‌بازی در شرایط سختی که کرونا برایمان رقم زده به‌صورت مجازی از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که جشنواره‌ای در شأن کانون پرورش فکری و جمهوری اسلامی برگزار کنیم.
او ادامه داد: سعی می‌کنیم محصولاتی را تولید کنیم که بتوانیم بازار بین‌المللی را هم ترغیب کنیم و همچنین رشته دانشگاهی را در کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم. هنر صنعت انیمیشن و هنر صنعت اسباب‌بازی را باید همسو کنیم و درکنار هم فرار دهیم. گنجینه‌ای در حوزه انیمیشن وجود دارد که باید در قالب اسباب‌بازی درآید و این قطعاً خوب است.
کریمی‌صارمی درباره انیمیشن تاره تولید شده کانون پرورش فکری گفت: همچنین فیلم سینمایی ۳ دی انیمیشن هم طراحی شده و ۵۰۰ کالای جدید مرتبط با فرهنگ مان تولید کردیم.

محسن حموله، دبیر جشنواره اسباب‌بازی در ادامه این نشست رسانه‌ای گفت: با توجه به اینکه کرونا همه جشنواره‌های فرهنگی را تحت تأثیر قرار داد اما جشنواره اسباب‌بازی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و تصمیم گرفت جشنواره مجازی را راه‌اندازی کنند تا خانواده‌ها و مخاطبان اسباب‌بازی بتوانند به‌خوبی در این زمینه تولیدات خود را. در اختیارشان قرار دهد.
او افزود: امیدوارم که مردم این دوره از جشنواره را با دیگر دوره‌ها قیاس نکنند. زیرا امسال برای بار اول است که جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. شعار جشنواره هم باید آینده را ساخت است که هدفمان حمایت از تولید داخلی اسباب‌بازی خواهد بود، همچنین ضعف طراحی در این حوزه را داریم که بیشتر اسباب‌بازی‌ها کپی و اقتباس از محصولات خارجی است که سعی داشتیم طراحی اسباب‌بازی ایرانی را ترویج کنیم.
حموله گفت: در بخش داوری تعداد ۲۲۰اسباب‌بازی طراحی شده داوری شد و همچنین در بخش عروسک ۲۲۰ عروسک ارسالی، داوری شدند و در دسته‌بندی‌ها همه اسباب‌بازی‌ها به صورت مجزا در سایت جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی می‌شود.

او ادامه داد: ۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی داریم ۱۲۵۰ اسباب‌بازی و عروسک به فروش می‌رسد. هر تولیدکننده در سایت جشنواره صفحه خودش را دارد که می‌توانند با خانواده‌ها و مخاطبان ارتباط برقرار کنند. زیرا یکی از اهداف جشنواره ارتباط خانواده‌ها با تولیدکنندگان اسباب‌بازی است.
حموله درباره نشست‌های تخصصی اظهار کرد: ۶ نشست در سطح ملی و بین‌المللی قبل از شروع جشنواره برگزار شد که نشست‌ها براساس وبینار آموزشی بود و نزدیک به ۱۶۰ نفر در نشست‌ها حضور داشتند.
او ادامه داد: بازار اینترنتی جشنواره اسباب‌بازی از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ارسال رایگان محصولات وجود دارد. برترین‌های اسباب‌بازی هم در جشنواره قرار گرفتند و خانواده‌ها می‌توانند به آن اسباب‌بازی هم دسترسی داشته باشند.
دبیر جشنواره اسباب‌بازی گفت: برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه هم اسباب‌بازی‌ها و محصولات ویژه در سایت جشنواره وجود دارد و امیدوارم که برای این عزیزان مفید باشد.
در ادامه حامد رهنما درباره محصولات جانبی انیمیشن بچه‌زرنگ گفت: امیدوارم لوازم جانبی این انیمیشن تولید شود و برای مخاطبان و نوجوانان و کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

جشنواره ملی اسباب بازی از سال ۱۳۹۴ فعالیت های خود را به صورت جشنواره و نمایشگاه سالانه آغاز کرده است و تولید کنندگان داخلی در این جشنواره محصولات خود را معرفی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های شاخص این جشنواره برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی و هم چنین معرفی تولیدکنندگان و محصولات برگزیده بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار