رییس بنیاد مسکن گلوگاه در گفت و گو با پانا:

۴۵۰ مسکن در گلوگاه نیاز به مقاوم‌سازی دارند

ساری (پانا) - رییس بنیاد مسکن شهرستان گلوگاه اعلام کرد که بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی در روستاها و شهر گلوگاه شناسایی شده است که تشویق به ساخت واحد مستحکم و مهندسی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۴۵۰ مسکن در گلوگاه نیاز به مقاوم‌سازی دارند

سید رضا هاشمی در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه بنیاد مسکن گلوگاه در محل فرمانداری جدید در سال 94 تأسیس شده و قبل از آن مراجعات مردم گلوگاه به بنیاد مسکن بهشهر بوده است، گفت: «از سال ۱۳۸۴ تاکنون جمعا هزار و 561 نفر از گلوگاه تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۵۰۰ هزار و ۷۲۹ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.»

به گفته او در سال جاری ۳۱۰ واحد وام جمعا به مبلغ ۱۵۵ هزار میلیون ریال پرداخت شده است.

هاشمی اشاره کرد که از سال ۹۲ به ۱۱۱ نفر وام‌های کم‌بهره قرض‌الحسنه به مبلغ ۳ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال وام پرداخت شده است.

او همچنین اعلام کرد که قرض‌الحسنه بانک مهر از سال ۹۵ تا کنون برای ساختمان‌های احداثی به منظور کمک در تکمیل واحدهای در حال ساخت به ۹۵ نفر جمعا به مبلغ ۴ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان گلوگاه با یادآوری اینکه وام بنیاد کلا برای روستاییان و البته شهرهای کوچک زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت است، ادامه داد: «در حال حاضر این وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد برحسب پیشرفت فیزیکی در چند مرحله پرداخت می‌شود.»

هاشمی به سیل گلوگاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «در سیل مهر ۹۷، ۳۲۶ نفر برای دریافت وام تعمیری و یا معیشت به مبلغ کلی ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند و در همان سال برای ۳ واحد تخریبی برای دریافت وام ساخت به مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال معرفی شدند.»

به گفته او در سیل آبان ۹۸ نیز که بحران اصلی در روستاهای لمراسک و سپس به ترتیب ولمازو و تیرتاش و خورشید کلا و چند روستای دیگر بوده، ۳۹۸ نفر به بانک با موضوع وام‌های تعمیری و معیشت معرفی شدند که ۳ واحد آن با موضوع ساخت مسکن از نوع تخریبی بوده است. کل مبلغ نیز ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

معرفی ۴۹۸ نفر برای دریافت وام خسارت برف ۹۸

هاشمی به برف و باران سنگین فروردین ۹۸ در ادامه برف و باران زمستان ۹۷ اشاره کرد که بابت آن برای جبران خسارات، ۴۹۸ نفر معرفی به بانک شدند. ۲۰ معرفی از نوع وام ساخت مسکن و ۴۷۸ نفر وام تعمیری و معیشت به آسیب دیدگان بود به مبلغ کلی ۶۷ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال.

اتمام پل تیله نو نیاز به اعتبار دارد

رییس بنیاد مسکن گلوگاه ضمن اشاره به سیل تیر ۹۹ در منطقه کوهستانی بالا دست گلوگاه که منجر به سیل طغیانگر رودخانه تیله نو شد و تخریب و سقوط یک دهنه پل داخل بافت شد اشاره کرد و ادامه داد: «بلافاصله عملیات آواربرداری و مراحل طراحی پل به دهنه ۱۳متر و به ارتفاع ۴متر با مبلغ حدود ۱۰ میلیارد ریال انجام شد که حدود ۵۰ درصد پل بتنی اتمام یافته و برای تکمیل نیاز به اعتبار جدید است.

هاشمی یادآوری کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلوگاه به همراه فرمانداری و اداره بهزیستی و کمیته امداد بیش از ۴۵۰ واحد را از مهدیرجه تا باریکلا در روستاها و همچنین شهر گلوگاه را شناسایی و بازدید کرده است که تشویق به ساخت واحد مستحکم و مهندسی شده‌اند. «تا فرایند پروانه بیش از ۲/۵برابر سهمیه اقدام شده است.»

افتتاح یک واحد مددجو در دهه فجر

رییس بنیاد مسکن شهرستان گلوگاه با اشاره به افتتاح یک واحد مسکونی برای مددجو به اتفاق بهزیستی در دهه فجر امسال، تأکید کرد که بیشتر به پرداخت تسهیلات وام مسکن محرومان برای حدود ۲۰۰واحد مسکن محرومین مشغول هستیم.

هاشمی اعلام کرد که در سال‌های گذشته برای تسهیلات مسکن مهر ۶۴ واحدی و ۹۶ واحدی در گلوگاه نیز اقدام شد. «در سال ۹۰ مسکن مهر ۱۴۰ واحدی تأسیس شد.»

او یادآوری کرد که بنیاد مسکن در زمینه عمران آبادانی روستاهای گلوگاه از سال ۹۵ تاکنون طبق گزارش دهم، بالغ بر ۹۷ هزار و ۲۷۳ میلیون ریال اعتبار اجرایی داشته است.

دانش‌آموز خبرنگار: بیتا موجرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار