رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از انتشار کرونا تا پایان واکسیناسیون ضروری است

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت انجام واکسیناسیون کرونا نباید موجب کوتاهی تک تک آحاد جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از انتشار کرونا تا پایان واکسیناسیون ضروری است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار کرونا تا پایان واکسیناسیون ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: این روزها برخی می گویند با ورود واکسن و آغاز واکسیناسیون به زودی ماسک ها را بر می داریم، اما بر اساس پروتکل ها، واکسیناسیون ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین تا اتمام واکسیناسیون همگانی اعم از کسانی که واکسن به آنها تزریق شده و یا افرادی که دریافت نکرده اند، همه باید پروتکل ها را رعایت کنند تا گردش ویروس در جامعه کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نقش بسزایی دارد بنابراین همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: ماسک‌های معمولی سه یا چهار لایه چهار تا شش ساعت عمل می کنند و تا وقتی که خیس نشده باشند، موثر هستند بعد از این مدت باید ماسک به نحو درست داخل کیسه ای بسته و وارد زباله ها شود تا در سطح جامعه ویروس پخش نشود.

حیدرزاده اضافه کرد: چنانچه دو نفر دو ساعت با هم در یک فضا باشند که یکی بیمار و ناقل و دیگری سالم باشد اگر فرد سالم ماسک بزند، ٣٠ درصد از ابتلا به ویروس در امان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنها فرد بیمار ماسک بزند تا حدود ٧٠ درصد دیگران از ابتلا در امان هستند اما اگر هر دو از ماسک استفاده کنند بیش از ٩٠ درصد از بیماری پیشگیری می کند به شرطی که استفاده از ماسک به درستی انجام شود.

هم اکنون ۴۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار