برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر شبکه «شاد»

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری اردوهای راهیان نور در بستر شبکه دانش آموزی شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر شبکه «شاد»

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری (ع) استان با بیان این که در قالب برنامه راهیان نور، فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی را به نسل جدید منتقل می‌کنیم و تاریخ پر افتخار دفاع مقدس، ایثارگری‌ها و دلاوری‌های خانواده‌های شهدا را انتشار می دهیم؛ گفت: یکی از ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت، تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی است که برنامه راهیان نور دانش آموزی در قالب این ساحت و در راستای رسالت، ماموریت، اهداف و برنامه های سند تحول بنیادین که مورد تاکید رهبری است؛ اجرا می شود.

او ضمن تاکید بر هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه های پیش بینی شده، افزود: معلمان نقش کلیدی در امر تعلیم و تربیت دارند و در این زمینه نیز باید با حساسیت ویژه ای به موضوع نگاه کنند و نقش هدایت گری را بیش از پیش ایفا کنند و بازخوردها را به صورت دقیق در جهت اجرای مطلوب و کیفی برنامه ها انعکاس دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نقش مدیران و به ویژه معلمان را در جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان برای حضور در این برنامه در بستر شبکه شاد، مهم عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی استان در جهت اجرای بهتر این اردوی فرهنگی - تربیتی تاکید کرد.

ناصری ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته عکس، دلنوشته و فیلم کوتاه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی جمع‌آوری، داوری و منتشر خواهد شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

سرهنگ عبدی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز در این جلسه از اجرای دو روزه اردوهای راهیان نور در روزهای 5 و 6 اسفند برای دانش آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه و روزهای 9 و 10 اسفند ماه برای دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه استان خبر داد و گفت: تعدادی از دانش آموزان و معلمان استان نیز به نیابت از دانش آموزان و معلمان به مناطق عملیاتی اعزام و از یادمان های شهدا بازدید خواهند کرد و با آرمانهای والای شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.

او ترویج سبک زندگی اسلامی، تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، معراج شهدا، دفاع مقدس و مقاومت را از برنامه های در نظر گرفته شده در طول دوره برگزاری این دوره از کاروان های راهیان نور استانی بر شمرد و افزود: اجرای مطلوب، کیفی و اثرگذار این برنامه ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد انتظار است.

جلسه استانی راهیان نور با حضور مسئولین سپاه و آموزش و پرورش استان و با حضور مجازی مدیران مدارس در بستر فضای مجازی شبکه شاد تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار