واکسن اسپوتنیک وی چگونه ایمنی ایجاد می‌کند؟

تهران (پانا) - به‌گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ژن ویروس کرونا پس از ورود به سلول انسانی، می‌تواند شاخک‌های پروتئینی ویروس کرونا را تولید کند و پس از تولید، بدن در مقابل آن آنتی‌بادی و پادتن مربوطه را تولید و سلول‌های دفاعی بدن نیز ایمنی سلولی لازم را ایجاد می‌کند و باعث کسب شرایط ایمنی در فرد می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
واکسن اسپوتنیک وی چگونه ایمنی ایجاد می‌کند؟

به‌گزارش ایسنا، محمدرضا صائینی در رابطه با واکسن «اسپوتنیک وی»، اظهار کرد: طبق آخرین برآوردهای موجود، این واکسن ضدکرونا بین ۹۱ الی ۹۲ درصد در برابر کووید-۱۹ ایمنی ایجاد می‌کند و فناوری فوق‌العاده‌ پیشرفته، از تولید واکسن است و ویروسی است که به بدن آسیب نمی‌رساند و جزء ویروس‌های سرماخوردگی است و اکثر افراد هم به آن مبتلا شده‌اند، است.

وی افزود: طراحی واکسن″اسپوت‌نیک″ به گونه‌ای است که طی پروسه بسیار پیشرفته علمی قسمتی از ژن ویروس کرونا وارد سلول انسانی می‌شود و می‌تواند شاخک‌های پروتینی ویروس کرونا را تولید و بدن در مقابل آن آنتی‌بادی و پادتن مربوطه را تولید می‌کند و سلول‌های دفاعی بدن نیز ایمنی سلولی لازم را ایجاد و باعث کسب شرایط ایمنی در فرد می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه تا قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان، همه افراد باید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند، تصریح کرد: گفتنی است همچنان افراد دارای علائم خفیف کووید - ۱۹ که از بیماری خود خبر ندارند در جامعه هستند؛ بنابراین اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، قطعاً به این بیماری مبتلا خواهیم شد، هر چقدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر باشد، سبب ایمنی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها آنتی‌بادی موجود در بدن فرد بین ۳ تا ۶ ماه دوام دارد. یعنی فرد کاملاً در معرض ابتلای مجدد به بیماری است و کسی که مبتلا شده، باید مراقبت بیشتری انجام دهد تا مجدد به بیماری مبتلا نشود زیرا میزان آنتی‌بادی که در بدن فرد ایجاد می‌شود به اندازه و مطلوب نیست که بدن فرد را در مقابل حمله ویروس بعدی ایمن کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار