برگزاری مراسم تجلیل از منتخبین جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و تجارب برتر تربیتی

تهران(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی ، طی مراسمی از برگزیدگان مسابقه جشنواره برتر الگوهای برتر تدریس تفکر و تجارب برتر تربیتی در منطقه 19 تجلیل بعمل آورد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از منتخبین جشنواره الگوهای برتر تدریس  تفکر و تجارب برتر تربیتی

مهدی شاملو در این مراسم بیان کرد: درس تفکر و سبک زندگی از دروس مهم تحقق سند تحول است و ما در برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس به دنبال چند هدف واضح و مشخصی هستیم. یکی از این اهداف ارتقای شیوه‌های تدریس معاونین پرورشی و مشاوران و دبیران این درس و اصلاح نگرش‌های رایج و موجود در شیوه‌های تدریس همکارانمان هستیم. ما دانش‌آموزان مستعدی زیادی داریم که ، موفق به بروز استعدادهای خود نشده اند. یعنی همکاران ما نتوانسته اند فرصت شکوفایی این استعداد را فراهم آورند. هر دانش‌آموز شیوه خاصی برای یادگیری دارد که ما معلمان باید آن را شناسایی کنیم و در پی کشف ، رشد و پرورش استعدادها حرکت کنیم.

وی افزود: وسیله ای که انسان را به سعادت می‌رساند تفکر است، تفکر عامل حرکت انسان به مسیر خود شناسی است، تا تفکر انجام نشود خودشناسی هم حاصل نمی شود و خود شناسی راه خداشناسی و خداشناسی عامل کمال و سعادت انسان است، ولی تفکری موجب شناخت صحیح انسان می‌شود که اصول و اساس را بشناسد و پایه های آن محکم باشد.

وی ادامه داد: هدف از شناسایی روش‌های نوین در یاددهی و یادگیری این درس و تعمیم دادن آن به سایر بخش‌ها در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اهداف دیگر جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی یاد کرد و افزود: این جشنواره همچنین به کشف استعدادهای همکاران معلم ما نیز کمک می‌کند. هر روش تدریس کوله باری از علم و تجربه است که باید در اختیار دیگر همکاران گذاشته شود.

شاملو افزود: دبیران درس تفکر و سبک زندگی در اصل اصول و اساس پایه های تفکر صحیح را می آموزند و این مهمترین نقشی است که یک معلم می‌تواند در دوران خدمت خود داشته باشد. بنابراین مدرسان درس تفکر وسبک زندگی وظیفه بسیار حساس و مهمی را برعهده دارند که اگرصحیح و اصولی انجام شود ثمرات بسیاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: محتوای اصلی کتاب تفکر ،آموزش مهارتهای زندگی است که طبق سند تحول بنیادی در کنار مفاهیم علمی آموزشی مورد تاکید می باشد.

در پایان از فاطمه فرهمند نسب کارشناس مسئول مقاطع تربیتی و راضیه آمره سرگروه درس تفکر و همکاران برگزیده منطقه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار