ادعا فرستاده آمریکا به یمن درباره ایران و تلاش برای آتش بس

تهران (پانا) -  فرستاده آمریکا به یمن روز پنجشنبه در دیدار با رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن درباره ایران و برنامه کاخ سفید ادعا کرد و گفت که واشنگتن برای برقراری آتش بس و همچنین صلح در یمن اقدام خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ادعا فرستاده آمریکا به یمن درباره ایران و تلاش برای آتش بس

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تیموتی لیندر کینگ» در دیدار با عبد ربه منصور هادی در ریاض پایتخت سعودی مدعی شد که نقش ایران در بحران یمن منفی بوده است و دخالت های آن باعث تنش و بی ثباتی بیشتر شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که طی روزهای گذشته حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله مأرب افزایش یافته است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به تازگی لیندرکینگ را به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن تعیین و بر لزوم پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه هفته گذشته در تشریح سیاست خارجی دولت خود در موضوع جنگ یمن مدعی شد که قصد دارد به این جنگ پایان دهد، ولی در عین حال با ادعای این که عربستان با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران (نیروهای انصارالله) در یمن روبه رو است، به سعودی کمک خواهد کرد تا از «تمامیت ارضی» خود دفاع کند.

ادعای بایدن درباره توقف جنگ یمن در حالی مطرح شده که ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین ۱۳۹۴ و زمانی که او معاون رییس ‌جمهوری آمریکا (باراک اوباما) بود، حملات ضدانسانی خود علیه مردم مظلوم یمن را آغاز کرد.

این حملات که حدود شش سال از آن می‌گذرد، تاکنون به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری، گسترش بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان عنوان می‌کنند؛ در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت ۲۹ میلیونی یمن نیازمند کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند و از این میان میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار