تکمیل دو طرح ملی گیلان تا پایان کار دولت دوازدهم

رشت ( پانا) - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد راه آهن رشت - منطقه آزاد انزلی و ۸کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین -– رشت از طرح‌های مهم و اولویت دار است که قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل دو طرح ملی گیلان تا پایان کار دولت دوازدهم

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمدباقر نوبخت، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند، با تاکید بر اهمیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: از سال۹۲، ابتدای دولت یازدهم ۱۱۱ طرح برای توسعه استان گیلان تعریف شده که تا کنون برای این طرح‌ها ۵هزار و ۸۳میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه اتمام و تکمیل پروژه راه آهن رشت-بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: این طرح حدود ۵۵درصد پیشرف دارد و با اتصال خلیج فارس به دریای خزر یکی از اهداف بزرگ اقتصادی و سیاسی کشور تحقق خواهدیافت.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین بااشاره به ۸کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت در محدوده منجیل به رودبار گفت: این بخش از آزادراه قزوین رشت که پل‌ها و تونل‌های زیادی را شامل می‌شود برای کاهش بار ترافیکی این مسیر بسیار مهم و تاثیرگذار است.

استاندار هم در این نشست با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان گفت: از ۱۳ طرح مهم اقتصاد مقاومتی در گیلان، ۸ طرح به بهره برداری رسیده است.

ارسلان زارع، با تاکید بر اینکه برای عمران و آبادانی گیلان تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در این مسیر همه خدمتگزاران در حوزه‌های مختلف اجرایی، قضایی و قانون گذاری همکاری مناسبی داشتند افزود: در فاصله هفته دولت تا دهه مبارک فجر امسال ۸۹۵طرح عمرانی و عام المنفعه با ۴هزار و ۸۱۱میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است.

در این نشست همچنین رسول فرخی، رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن حرکت استان در مسیر توسعه پایدار و تکمیل طرح آمایش سرزمینی گفت: کشاورزی، صنعت، دریا و گردشگری، مهمترین حوزه‌های پیشرفت و توسعه استان محسوب می‌شود که باید با هدف گذاری ویژه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های آن به خوبی بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار