برگزاری جلسه هدایت تحصیلی ویژه اولیا پایه نهم اموزشگاه دکتر حسابی چناران

چناران ( پانا)- مدیر دبیرستان دکتر حسابی چناران درباره جلسات هدایت تحصیلی گفت پایه نهم به دلیل انتخاب رشته از اهمیت بیشتری برخوردار است، به همین دلیل برای هدایت دانش آموزان پایه نهم و آشنایی اولیا، جلسه مشاوره برای انتخاب رشته دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هدایت تحصیلی ویژه اولیا پایه نهم  اموزشگاه دکتر حسابی چناران

مدیر دبیرستان دکتر حسابی چناران از برگزاری جلسه هدایت تحصیلی ویژه اولیا دانش آموزان پایه نهم با حضور مرتضی وکیلی کارشناس مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان چناران خبر داد.

علیرضا طایفی، مدیر دبیرستان دکتر حسابی چناران درباره جلسات هدایت تحصیلی در گفت و گو با پانا گفت: پایه نهم به دلیل انتخاب رشته از اهمیت بیشتری به نسبت سایر پایه‌ها برخوردار است و به همین دلیل دبیرستان دکتر حسابی2 برای هدایت دانش آموزان پایه نهم و آشنایی اولیا جلسه ای مشاوره ای برای انتخاب رشته دانش آموزان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

مدیر دبیرستان دکتر حسابی چناران گفت: در این جلسه که با حضور اولیا صورت گرفت مرتضی وکیلی کارشناس مسئول متوسطه آموزش و پرورش چناران مطالبی در رابطه با انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان کلاس های نهم بیان کرد.

در این جلسه مرتضی وکیلی، در رابطه با رشته های مختلف در دبیرستان های نظری، کار و دانش و فنی حرفه ای شهرستان چناران توضیحاتی را برای اولیا دانش آموزان بیان کرد.

کارشناس مسول متوسطه آموزش و پرورش شهرستان چناران درباره ملاک های هدایت تحصیلی پایه نهم که نظر والدین، نظر دانش آموزان، نظر دبیران، نظر مشاور، آزمون رغبت، آزمون استعداد و نمرات پایه های هفتم و هشتم و نهم است، مطالبی بیان کرد و گفت: اینها ملاک های هدایت تحصیلی دانش آموزان هستند که در نتیجه نهایی انتخاب رشته، هر کدام با درصدهای مختلف تاثیرگذارند. بنابراین خانواده ها باید به دقت در جریان روند انتخاب رشته قرار بگیرند.

وی به معرفی رشته های دانشگاهی ناشی از هر رشته دوره دبیرستان پرداخت تا اولیا محترم اطلاعات بیشتری در خصوص رشته های مختلف و دانشگاه ها و در نهایت بازار کار به دست آورند.

وی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را نیز به طور کامل به والدین معرفی کرد و از آن ها درخواست کرد تا با توجه به علاقه مندی و توانایی های دانش آموزانشان آن ها را در فرایند مهم انتخاب رشته هدایت کنند.

وکیلی در مورد دروس اختصاصی این رشته‌ها و داشتن حداقل نمرات یا کف نمرات برای ورود به این رشته ها و طریقه به دست آوردن میانگین نمرات دروس مربوط به رشته صحبت کردند.
طایفی، مدیر دبیرستان گفت: امیدواریم که با برگزاری چنین جلساتی برای هدایت تحصیلی هرچه بیشتر دانش آموزان و خانواده بتوانیم عزیزانمان را در امر انتخاب رشته و پیشرفت تحصیلی یاری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار