۳۱۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

زاهدان (پانا) - مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اعلام کرد به مناسبت دهه فجر، برنامه ریزی لازم جهت واکسینه کردن حدود ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان انجام شده که تاکنون ۳۱۵ هزار قطعه واکسینه شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۱۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی اظهار کرد: از ابتدای دهه فجر برنامه‌ریزی لازم جهت واکسینه کردن این تعداد طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و همچنین ایمن سازی جمعیت‌های دامی طی فاز واکسیناسیون بیماری هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک توسط بخش خصوصی (طرح خرید خدمت) انجام شده است.

وی بیان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی همان‌گونه که سبب رشد و پیشرفت در همه جوانب کشور و جامعه شده در حوزه فعالیت‌های دامپزشکی نیز سبب شکوفایی و بالفعل شدن بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه در این حوزه شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در این خصوص می‌توان به تربیت افراد متخصص در رشته‌های دامپزشکی، توسعه گستره خدمت رسانی با تاسیس داروخانه، مراکز درمانی و مایه کوبی، قرنطینه‌های دامی، نظارت بر روند تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی و اماکن عرضه، رصد و پایش بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور، تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و توسعه فضاهای آزمایشگاهی تشخیصی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم از طریق ظرفیت‌های موجود در حوزه دامپزشکی و بهره‌مندی از توانمندی‌های یاد شده بتوان بیش‌از پیش به سوی اهداف و رسالت‌های خطیر این سازمان گام‌های موثر برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار