نشست بررسی مکتب حاج قاسم و نقش آن درایجاد ثبات و امنیت منطقه

رشت ( پانا) - در هشتمین روز دهه مبارک فجر نشست بررسی مکتب حاج قاسم و نقش آن درایجادثبات و امنیت منطقه، باحضور وکلا، حقوقدانان و رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست بررسی  مکتب حاج قاسم و نقش آن درایجاد ثبات و امنیت منطقه

در این جلسه، از منظر جامعه شناختی به آثار پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی پرداختند.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج شهادت سردار سلیمانی را غیر عادی، چند بعدی، غیر طبیعی و بسیار بزرگ قلمداد کردند. شهادت ‌سردار دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد. این پدیده عادی نیست، هر چند ده سال یکبار رخ می دهد. شهادت سردار سلیمانی پدیده پیچیده ای است. دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.
حبیبی در ادامه به پنج پیامد و آثار و تبعات داخلی از جمله زمان مهم این اتفاق که منجر به همبستگی ملی ایران شد.《سیزدهم دی ماه ۹۸ که دو سال پس از فشار حداکثری امریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورشهای آبان ۸۸ اتفاق افتاد》که شهادت ایشان موجب همبستگی ملی شد. دومین اثر شهادت ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است. سومین پیامد داخلی، امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و ... است.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج خاطر نشان کرد: شهادت ایشان اسوه های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت. پیامد چهارم داخلی، مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام و عرفان دفاع مقدس است.

جانشین سپاه قدس درامر بسیج، سلیمانی را عارفی سالک واصل و مجاهد خواند. او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند. اثر پنجم داخلی این بود که شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد. برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.
حبیبی در ادامه به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره کرد از جمله احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار. او افزود حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد. پیامد دوم خارجی شهادت سلیمانی، زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه شد و سومین پیامد، تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی است و پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا فراهم کرد. شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است. پیامد چهارم خارجی، بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از امریکاست. پنجمین پیامد خارجی خلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار