عملیات اجرایی ۵ طرح بزرگ در شهرستان اردبیل آغاز شد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از آغاز عملیات اجرایی ۵ طرح بزرگ اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی ۵ طرح بزرگ در شهرستان اردبیل آغاز شد

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان اردبیل اظهار کرد: یکی از این طرح ها، پروژه تولید سلول های خورشیدی است که بزرگترین پروژه در کشور با ظرفیت ۵۰۰مگاوات عملیات اجرایی آن آغاز شد.

او افزود: در صورت راه اندازی این پروژه بزرگ ۴۵۰ نفر بصورت مستقیم شاغل می شوند که علاوه بر تامین برق کشور، مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد:در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پروژه های فرهنگی و اقتصادی خوبی در سطح استان هستیم که ۱۴۳ پروژه در شهرستان با اشتغال زایی۸۴۰ نفر افتتاح شد.

بهنام جو با بیان اینکه این پروژه ها اعم از عمرانی، اقتصادی، خدماتی و فرهنگی بوده است گفت: ۳۸ طرح اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر۲۳۳ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰میلیارد تومان و ۱۰۵ پروژه عمرانی، زیر بنایی، عمران شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۸۸میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مهمترین پروژه ای که فاز اول و بخار آن در روز سه شنبه بصورت رسمی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود، پروژه سیکل ترکیبی سبلان است که نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

بهنام جو با بیان اینکه در مرکز استان پروژه های مهمی در حال احداث است افزود: مهمترین آن راه آهن میانه _ اردبیل است که در سال آینده به بهره برداری می رسد که ۴۵ کیلومتر از این پروژه ریل گذاری شده و زیرسازی بقیه مسیر با شدت و شتاب بیشتر در حال انجام است.

او ادامه داد: پروژه تعریض و چهار بانده اردبیل _ سرچم با تزریق اعتبار ۱۱۰میلیارد تومان عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و با همکاری و پیگیری نمایندگان مجلس در یک برنامه سه ساله به اتمام می رسد.

این مسوول تصریح کرد: توسعه و بازسازی تصفیه خانه اردبیل، عملیات اجرایی آن شتاب بیشتری گرفته و همچنین پروژه پل قدس در داخل شهر اردبیل که با حمایت خوب دولت از لحاظ اعتباری در ماه های اخیر پیشرفت خوبی دارد و چند طرح عمران شهری دیگری در سطح شهر آغاز شده و در سال های آتی به اتمام می رسند.

بهنام جو در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی برشمرد و گفت: باید بیش از همه، مسایل فرهنگی و اجتماعی آسیب شناسی شود گام های اساسی در این رابطه برداریم.

او ادامه داد: گام اول انقلاب ما انفجار نور و فرهنگی بود و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و امام شهدا این مسیر فرهنگی را ترسیم کردند در حالی که امکانات مناسبی در آن زمان وجود نداشت بلکه با پشتکار و اقدامات جهادی این مسیر طی شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: افتتاح پروژه های اردبیل از یک محل فرهنگی یعنی دبیرستان ۱۲کلاسه شهید اصلانی آغاز شد و دانش آموزان باید مسیر انقلاب و شهدا را ادامه دهند و با توجه به اینکه۲۲۰ هزار دانش آموز در سطح استان وجود دارد نیازمند مسیر درست و هدفمند هستند و باید به درستی تربیت شوند.

همچنین همزمان با هشتمین روز از ایام مبارک دهه فجر با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسوولان استانی، مجمتع خدماتی رفاهی بین راهی کسری واقع در۳۰ کیلومتر محور اردبیل _نیر افتتاح شد.

این مجمتع در مساحت ۸۷۰۰متر مربع و زیر بنای ۲۰۰۰متر مربع و با کمک بلاعوض ۴۵۰ میلیون تومان سازمان راهداری از سال ۹۶ آغاز شده بود که امروز به بهره برداری رسید.

این مجتمع با سرمایه گذاری ۴میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵ نفر در فاز اول دارای نماز خانه، رستوران، سوئیت های اقامتی، فروشگاه خدمات خودرویی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار