موافقت مجلس با لایحه انتقال محکومین بین ایران و روسیه

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس، لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را تصویب کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
موافقت مجلس با لایحه انتقال محکومین بین ایران و روسیه

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با 195 رأی موافق، 1 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن این موافقتنامه به شرح زیر است: موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و بیست و یک ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره آن نیز آمده است: رعایت اصول هفتاد و هفتم(77)، یکصد و بیست و پنجم(125) و یکصد و سی و نهم(139) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در توضیح این موافقتنامه عنوان کرد: تصویب چنین موافقتنامه‌هایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشورهای همسو رایج بوده و این موافقتنامه با در نظر گرفتن 3 اصل مهم قانون اساسی یعنی اصول 77، 125 و 139 مورد تصویب کمیسیون قضایی و حقوقی قرار گرفته تا مراودات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور توسعه یابد.

لازم به ذکر است نماینده دولت نیز با ارائه توضیحاتی با مفاد این لایحه موافقت خود را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار